لاوروف: این احساس وجود دارد که آمریکا تلاش می کند جبهه النصره را حفظ کند

© Sputnik / Vitaliy BelousovМинистр иностранных дел РФ Сергей Лавров
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد چگونگی پیشرفت همکاری با امریکا در رابطه با سوریه مسکو را ناراحت می کند و از جمله این احساس وجود دارد که آمریکا تلاش می کند فعالیت جبهه النصره را حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف معتقد است تماس های روسیه و آمریکا ثمربخش است اما مسئله این است که نمی توان معارضان را از تروریست ها تمیز داده و آنها را از یکدیگر جدا کرد.
لاوروف گفت:" چگونگی پیشرفت تماس های ما با امریکا در رابطه با سوریه ما را ناراحت می کند… این تماس ها در ژنو در سطح نظامیان با جلب کارشناسانی از برخی از کشور های خاور میانه جریان دارد که بطور مستقیم در درگیری سوریه حضور داشته و از معارضان حمایت می کنند. این تماس ها با آمریکا ثمربخش است اما مسئله مرزبندی بین باصطلاح اپوزیسیون معتدل و جبهه النصره است که آمریکایی ها به خاطر آن نتوانسته اند توافق های حاصله با ما را اجرا کنند".
لاوروف همچنین خاطرنشان کرد شواهد هرچه بیشتری حاکی از آن دیده می شود که تمایل به حفظ جبهه النصره به عنوان توانا ترین نیروی مخالف اسد غلبه دارد و این درحالی است که این گروه هم در امریکا، هم در روسیه و هم در سازمان ملل متحد در فهرست گروه های تروریستی گنجانده شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала