سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خاطر سوال RT درباره سوریه عصبانی شد (ویدیو)

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کیربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهارات خارج از نزاکتی را خطاب به خبرنگار شبکه تلویزیونی روسی RT (آر تی) بر زبان آورد و ضمنا از پاسخ به سوال وی امتناع ورزیده و خاطر نشان کرد نمی خواهد RT را همطراز "رسانه های مستقل" بداند.

کیربی در این کنفرانس مطبوعاتی با استناد به برخی از سازمان های بشر دوست سوری مورد اعتماد، روسیه و دولت سوریه را عملا به بمباران تاسیسات غیر نظامی از جمله بیمارستانی در یکی از محلات حلب متهم کرد اما از ذکر جزئیات و اعلام محل دقیق این بیمارستان خودداری ورزید.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به تذکر خبرنگار RTدرباره اینکه وی هیچگونه جزئیاتی را ذکر نکرده، بطور شدیداللحنی به خبرنگار شبکه انگلیسی زبان روسی توصیه کرد این سوال را از نظامیان روسیه بکند. خانم خبرنگار در پاسخ گفت اگر کیربی بیمارستان گویا بمباران شده را بطور مشخص معرفی کند، همکاران وی خواهند توانست سوال مربوطه را در مسکو مطرح کنند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادامه گفتگو امتناع ورزیده و دوباره خبرنگارRT را مورد سرزنش قرار داده و توصیه کرد به وزارت دفاع روسیه مراجعه کند. با این حال کیربی قول داد فهرست سازمانهایی را که درباره حملات هوایی گزارش داده اند، واگذار کند. در اینجا خبرنگاران امریکایی از همکار خود دفاع کرده و خاطرنشان کردند که وی مثل بقیه به خبرنگاری اشتغال دارد. کیربی در پاسخ گفت:" او (خبرنگار RT) از یک رسانه دولتی است که مستقل نمی باشد. ببخشید، اما من قصد ندارم راشا تودی (نام قبلیRT) را با شما که نماینده رسانه های مستقل هستید، در یک ردیف بدانم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала