روسیه خواستار پذیرش هرچه سریعتر عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای است

© AP Photo / Elizabeth Dalzielرئیس جمهور قرقیزستان: هرچه SCO قوی تر شود، جهان باثبات تر خواهد شد
رئیس جمهور قرقیزستان: هرچه SCO قوی تر شود، جهان باثبات تر خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بختیار حکیموف، نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد مسکو از پذیرفته شدن ایران به عضویت سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند و بر آغاز هرچه سریعتر روند پذیرش اصرار دارد.

حکیموف در جلسه میز گرد با عنوان "نقش روسیه در سازمان همکاری شانگهای" گفت: "ما از درخواست ایران برای عضویت دائم سازمان همکاری شانگهای حمایت می کنیم و خواستار آغاز هرچه سریعتر روند پذیرش هستیم".
وی افزود: "ما ایران را به عنوان عضو تمام عیار سازمان همکاری شانگهای می بینیم و هیچ مانعی برای بررسی درخواست ایران وجود ندارد. در این زمینه تعدادی مشکلات فنی و جزئی وجود دارد اما ما به همراه همتایان ایرانی مان در جهت رفع آنها کوشش نماییم".
سازمان همکاری شانگهای که یک سازمان بین دولتی منطقه ای برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی است، در سال 2001 میلادی توسط رهبران روسیه، چین، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان تاسیس شد.
ایران مدتهاست که خواهان عضویت در این سازمان است و روسیه نیز این بحث را همواره مطرح کرده است که با لغو تحریمهای غرب علیه ایران،‌ عضویت تهران در این سازمان امکانپذیر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала