امکان مذاکرات مجدد روسیه و ایران برای استفاده از پایگاه همدان

© AP Photo / WarfareWW In this photo taken on Monday, Aug. 15, 2016, a Russian Tu-22M3 bomber stands on the tarmac while another plane lands at an air base near Hamedan, Iran.
In this photo taken on Monday, Aug. 15, 2016, a Russian Tu-22M3 bomber stands on the tarmac while another plane lands at an air base near Hamedan, Iran. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه فعلا نیازی به استفاده از پایگاه هوایی همدان در ایران ندارد، اما این احتمال وجود دارد که روسیه مجدد با این کشور مذاکره کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، روسیه فعلا نیازی به استفاده از پایگاه هوایی همدان در ایران ندارد، اما این احتمال وجود دارد که روسیه مجدد با این کشور مذاکره کند. ویکتور آزیوروف رییس کمیته شورای امنیت و دفاع روسیه در سفر خود به تهران این موضوع را مطرح کرد.

نیروهای هوایی روسیه به درخواست دولت قانونی سوریه در قلمروی این کشور حضور دارند و در پایگاه هوایی حمیم مستقر شده اند. تمامی زیرساخت های این محل طبق توافقات دوجانبه در اختیار روسیه قرار گرفته است.

آزیوروف همچنین می گوید: «بعد از تایید توافقنامه حیمیم ، ضرورتی برای استفاده از پایگاه هوایی ایران نیست، اما این احتمال وجود دارد که با احتساب سطح همکاری های دو کشور (با ایران) مجدد این موضوع در دستور کار مذاکرات قرار بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала