استفاده از کودکان زیر 10 سال برای عملیات انتحاری، جنایت جدید داعش در موصل

© AP Photo / Hatem Moussaاستفاده داعش از کودکان به عنوان محافظان زندانیان محکوم شده به اعدام
استفاده داعش از کودکان به عنوان محافظان زندانیان محکوم شده به اعدام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد در بیانیه ای که دیروز جمعه منتشر کرد٬ از جدیدترین جنایت های داعش در موصل مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق، از جمله بستن کمربند انتحاری به کودکان زیر 10 سال واستفاده از زنان به عنوان سپر انسانی پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا-  به گزارش 'رویترز' در بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است: تروریست های داعش٬ کودکان زیر 10 سال را مجبور به پوشیدن کمربندهای انتحاری می کنند وآنها را در خیابان های موصل رها می کنند تا در موقع لزوم بر ضد نیروهای عراقی عملیات انتحاری انجام دهند.

گزارش سازمان ملل افزود: داعش زنان موصل را ربوده وآنها را مجبور می کند تا در مواقع لزوم از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

این گروه تروریستی همچنین زنان ربوده شده را به عنوان کنیز برای بهره برداری جنسی بین نیروهای خود توزیع می کند.

داعش همچنین ده ها غیر نظامی عراقی را در موصل به اتهام همکاری با نیروهای عراقی یا استفاده از گوشی همراه اعدام کرده است.

زید رعد الحسین کمیسر عالی سازمان ملل خواستار ارائه گزارش جنایت های گروه تروریستی داعش به دادگاه جنایات جنگی در لاهه شد.

عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در شهر موصل به تازگی ، ۴۰ غیر نظامی را به بهانه خیانت و همدستی با نیروهای این کشور اعدام و سپس اجساد آنها را نیز از تیر برق آویزان کردند.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش در شهر موصل که پایگاه اصلی آنها در خاک عراق به شمار می آید، 6 عنصر فراری از جنگ با نیروهای عراقی در محله 'گوگجلی' در شرق این شهر را سر بریده و ۲۰ غیر نظامی را نیز به بهانه قرار دادن اطلاعات در اختیار این نیروها، به ضرب گلوله اعدام کردند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین تاکید کرد که تروریست های داعش مقادیر زیادی آمونیاک و گوگرد را در مناطق محل سکونت غیر نظامیان در شهر موصل ذخیره کرده است تا در آینده از آنها به عنوان سلاح شیمیایی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش٬ یک گور دسته جمعی حاوی دست کم ۱۰۰ جسد بی سر در داخل یک دانشکده پس از آزادسازی شهر حمام العلیل در جنوب موصل از اشغال داعش کشف شده است که بنا بر اطلاعات دریافتی از منابع آگاه در نینوا از جمله فردی که در جریان یک قتل عام وانمود کرده بود که مرده است، این تنها یکی از چندین گور دسته جمعی قربانیان تروریست های داعش در این استان به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала