گزارش و تحلیل

هکر مشهور آرس : آمریکا مثل یک زن عصبی رفتار می کند

© Fotolia / Tieroهکر مشهور آرس : آمریکا مثل یک زن عصبی رفتار می کند
هکر مشهور آرس : آمریکا مثل یک زن عصبی رفتار می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در خبرها بیشتر و بیشتر از هکرها می نویسند ، روسیه و آمریکا همدیگر را به حملات سایبری متهم می کنند.

هکر مشهور با نام مستعار آرس (Ares)، که با ادوارد اسنودن ارتباط دارد و برنامه ی مشهور برای عبور از ترافیک با نام Intercepter-NG را طراحی کرده است به روزنامه ی Lenta.ru در خصوص زندگی روزمره هکرهای کامپیوتری شرح داده و توضیح میدهد که چرا او باور ندارد ، هکر های روسی در حمله به منابع آمریکایی شرکت دارند.
افسانه های مربوط به هکرها درست است؟
هکر آرس می گوید که او روی دوربین لب تاپ خود چسب زده و در تنظیمات سیستم خود آنرا غیرفعال کرده است. او از اسکایپ و سایر برنامه های مشابه که در سیستم GSM هستند استفاده نمی کند. در کل افراد ضمن محافظت از امنیت خود این قانون را رعایت می کنند: " یک سیم کارت ، یک دستگاه". در شرایط ویژه تلفن با سیم کارت " غیرواقعی" را از بین برده و یا بلافاصله بعد از ورود به اینترنت آنرا دور می اندازند. اینها تجربیات دوستان دیگر است.
یک افسانه هکری دیگر هم وجود دارد: بسیاری از هکر ها تا به امروز ازتلفن های دکمه ای قدیمی که دسترسی به اینترنت ندارند استفاده می کنند.
ارتباط هکرها با سیاست
آرس ضمن بیان شرایط در سوریه و یا شرق اوکراین تاکید می کند که جنگ همیشه بد است و تنها می توان نظر منفی در خصوص آن داشت: " آنچه که به جنگ اطلاعات مربوط می شود این است که تو در آن شرکت داری یا در گوشه ای می مانی. در جنگ اطلاعاتی نمی توان لباس استتار پوشید و اسلحه بر دوش گرفت. اما یک چیز را دقیقا می توانم بگویم: بدون آمادگی فنی نمی توان سرباز جنگ سایبری شد."
جنگ Anonymous علیه " داعش"
در خصوص جنگ Anonymous علیه داعش حرف های زیادی وجود دارد.آرس معتقد است: " به نظر من ده ها گروه و هکر مختلف تحت عنوان Anonymous مخفی شده اند. Anonymous برند ویژه ای است و حتی هر هکی که با نام آنها صورت گرفته و مهم هم نباشد ، شهرت گسترده ای می یابد. هک کردن با نام آنها یک مد است."
در خصوص تقابل روسیه و آمریکا در فضای سایبری
تاییدیه آمریکا مبنی برحضور هکرهای روسی در حمله به منابع آمریکایی تا چه اندازه درست است؟ نظر آرس اینطور است: " صادقانه می گویم، آمریکا طوری رفتار می کند که انگار یک زن هیستریک است و اتهام های ناتمام آنها دراکثر موارد نامستند و نادرست است. اما فورا می گویم که من حوادث عظیم را مفصلا تحلیل و بررسی نکرده ام و در کل کار گروهک های مختلف را دنبال نمی کنم. بنابراین در خصوص هکرهای روسی APT 28 و FancyBears چیز خاصی برای گفتن ندارم."
در خصوص سارقین سایبری که برای دولت کار می کنند
در برخی کشورها به طور رسمی و غیررسمی سازمان هایی وجود دارد که در آنها متخصصین امنیت های اطلاعاتی کار می کنند. آرس تاکید می کند: " هکر های دولتی واقعا وجود دارند. اما من می توانم فقط حدس بزنم که این سازمان ها چطور کار می کنند. در آنجا طبیعتا بخش جاسوسی سایبری وجود دارد. کارمندان آن اطلاعات شخصی و تماسی کارمندان و کارکنان دولت در سایر کشورها و همچنین زیرساخت های مهم این کشورها را جستجو می کنند."
سایر متخصصین ممکن است به کارهایی با هدف دریافت اطلاعات مشغول باشند یعنی هک های غیر مستقیم و جاسوسی. در این سازمان ها هم کارکنان ، اسلحه سایبری را می سازند که اینقدر جار و جنجال به پا کرده است:
" چندی پیش گروهک هکرهای Shadow Brokers آنرا در حراج آنلاین فروخت و ادوارد اسنودن نیز در خصوص آن گفت. در واقع در آن موارد سوء استفاده از فایروال و نرم افزارهایی برای هک روترها وجود دارد. در اینجا می توان از کرم ها و از جمله Stuxnet گفت که با هدف نفوذ در برنامه ی هسته ای ایران طراحی شده بودند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала