افشای مأموریت فضا پیمای نظامی مخفی آمریکا

© NASA/Marshall Space Flight CenterBoeing X-37
Boeing X-37 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استیون رابینسون، فضانورد سابق ناسا (آژانس فضایی امریکا) و کارمند دانشگاه کالیفرنیا پیشنهاد کرد پهپاد شناسایی بوئینگ ایکس ـ 37 آمریکا که قادر به پرواز های فضایی است، به وسیله رساندن فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین در حالات اضطراری تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت Space ، رابینسون اظهار داشت از زمان پایان استفاده از شاتل های ناسا در سال 2011 ، موشک های "سایوز" یگانه وسیله بازگرداندن فضانوردان به زمین در حالت اضطراری بوده اند. خاطرنشان می شود آنها برای رساندن فضانوردان بیمار و مصدوم قابل استفاده نیستند چون در شرایط سختی فرود می آیند. اتان هولبرگ، یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه کالیفرنیا که تحت رهبری رابینسون قرار دارد، ادعا می کند به این دلیل 40 درصد فضانوردان مصدوم می شوند.
به عقیده هولبرگ، چنین تاکسی فضایی باید بتواند حداقل دو سال در ایستگاه فضایی بین المللی قرار داشته، فضانورد را طی سه ساعت به زمین رسانده و بتواند در نزدیکی بیمارستان فرود بیاید. فضا پیمای نظامی آمریکایی "ایکس ـ 37 ب" که قبلا آزمایش شده، از این لحاظ وسیله ایده آلی است.
در گزارش علمی منتشره اضافه می شود در این حالت باید برخی از تغییرات در این پهپاد فضا پیمای نظامی صورت بگیرد. اولا: باید از حالت پهپاد خارج شده و قابل هدایت دستی شود و ثانیا: گنجایش آن از 2.5 به 4.2 مترمکعب افزایش یابد تا بتواند دو مسافر و یک خلبان را در خود جا بدهد. همچنین این شاتل نظامی باید از سوخت غیرسمی استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала