رئیس اسبق پنتاگون: رئیس جمهورجدید آمریکا به تنظیم مجدد روابط با روسیه بپردازد

© AP Photo / Cliff OwenЭкс-глава Пентагона Чак Хейгел
Экс-глава Пентагона Чак Хейгел - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چاک هیگل، وزیر اسبق دفاع آمریکا در مصاحبه منتشره امروز در روزنامه آلمانی هاندلسبلات ابراز عقیده کرد که رئیس جمهورجدید ایالات متحده راهی جز تنظیم مجدد روابط با روسیه در پیش نخواهد داشت.

چاک هیگل گفت: "تنظیم مجدد روابط با روسیه باید یکی از اولویت ها برای رئیس جمهور جدید باشد". وی افزود:" من میدانم که این دشوار است چون روحیات ضد روسی در آمریکا از جمله در بین نمایندگان کنگره بسیار شدید است و همچنین روحیات ضد امریکایی در روسیه قوی است و وضع از زمان جنگ دوم جهانی چنین نبوده است".
وزیر اسبق دفاع آمریکا در ادامه گفت:" فکر می کنم رئیس جمهور جدید راه دیگر نداشته باشد. این نشانه ضعف نیست و قدرت ها باید با یکدیگر گفتگو کنند. رئیس جمهور جدید باید هرچه زودتر به اروپا و آسیا سفر کرده و دست دوستی به سوی متحدان ما دراز کند و سپس همایش مناسبی برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیدا کند. برای این وجود برنامه واضح ضرورت دارد".
هیگل گفت:" من راه دیگری را نشاهده نمی کنم چون ما دارای خط مشی بسیار خطرناک مبتنی بر رویارویی هستیم".
وزیر اسبق دفاع آمریکا افزود: " در غیر اینصورت کشتار، افزایش رنج های مردم و تشدید فشار بر اروپا ادامه خواهد یافت. فکر می می کنم برگزیت تاحدی پاسخ به مسئله پناهجویان بودذ".
هیگل در ادامه گفت:" به این دلیل پیشنهاد کرده ام رئیس جمهور جدید فورا کمیسیون کارشناسان را تشکیل داده و این کمیسیون توصیه های مفصلی را درباره سیاست در سوریه، خاور میانه و روابط با روسیه تدوین کند".
وزیر اسبق دفاع آمریکا ضمنا خاطرنشان ساخت نه سیاست داخلی بلکه سیاست خارجی باید برای رئیس جمهور جدید آمریکا اولویت داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала