نیوزلند در سال ۲۰۱۶ به مرفه ترین کشور جهان تبدیل شد

© Flickr / Harrison Gulliverنیوزلند در سال ۲۰۱۶ به مرفه ترین کشور جهان تبدیل شد
نیوزلند در سال ۲۰۱۶ به مرفه ترین کشور جهان تبدیل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Business Insider، براساس رده بندی سالانه شاخص رفاه Prosperity موسسه بریتانیایی Legatum Institute، نیوزلند را به عنوان مرفه ترین کشور دنیا برگزید.

نروژ که در هفت ساله گذشته در رتبه اول Legatum قرار داشت، به مقام دوم نزول کرد. نروژ در تمامی معیارهای موجود نسبت به نیوزلند در مقام پایین تری به جزء در سطح آموزش، امنیت و محیط زیست قرار گرفت. فنلاند در این لیست مقام سوم را کسب کرد. 
این کشور عنوان بهترین در عملکرد دولت در توسعه دموکراسی و حاکمیت قانون را بدست آورد. 
سوئیس در زمینه آموزش رتبه چهارم این رده بندی را به خود اختصاص داد و کشورهای کانادا، استرالیا هلند، سوئد و دانمارک تعقیب کنندگان سوئیس میباشند. بریتانیا که سال قبل در رتبه پانزدهم قرار داشت با بهبود عملکرد خود به جمع ده کشور اول رده بندی رسید. 
روسیه در رتبه نود و پنجم رده بندی مرفه ترین کشورهای جهان با یکی از بدترین نتیجه های بدست آمده  آزادی فردی قرا گرفت، که طبق معیارهای  Legatum  Institute مفهوم حمایت از حقوق و آزادی  شهروندان و همچنین تعیین سطح تحمل جامعه میباشد.
در  ردبندی Legatum Institute بین ۱۴۹ کشور جهان و در ۱۰۴ معیار برای تعیین رتبه کشورها برگزار مشود. این معیارها فقط شامل تولید ناخالص سرانه ملی، میزان اشتغال و دیگر شاخصهای اقتصادی نمیشود، بلکه تعداد گوشی های همراه، مرگ و میر کودکان، اعتماد مردم به انتخاب و آزادی و سخن گفتن در مورد وضعیت کشور نیز میباشد.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала