فرمانده شورشیان شیعی: هدف ما گسیختن ارتباط بین داعش در عراق و سوریه است

© REUTERS / Alaa Al-Marjani Мусульмане-шииты идут в священный город Кербела в Ираке
Мусульмане-шииты идут в священный город Кербела в Ираке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف با هدف گسیختن ارتباط بین جهادگران داعش در سوریه و عراق پیش می رود.

ائتلاف نظامی شیعه عراق با نام حشید شعبی که شامل علوی ها، سنی ها، شیعیان، کردها، ترکمن ها و اعراب با 120 هزار سرباز می شود، نزدیک به 2 سال و نیم با تروریست های داعش در عراق مبارزه کرده است.

احمد ارسلان فرمانده گروهان ترکمن از ائتلاف حشید شعبی به خبرنگار اسپوتنیک درباره حرکت این گروه به سمت شهر تل افار در نزدیکی موصل که عمده جمعیت آن ترکمن های شیعه هستند و برنامه عملیات آزاد سازی شهر از شبه نظامیان داعش می گوید. وی توضیح می دهد: «ائتلاف با هدف گسیختن ارتباط بین جهادگران داعش در سوریه و عراق پیش می رود. در حال حاضر نیروهای ما از منطقه ریمی غایار به سمت تل افار حرکت می کند. پیشروی ما خوب بوده است. هدف اصلی این عملیات قطع مسیر ارتباطی داعش به طرف سوریه است. علاوه بر این می خواهیم مسیر تقویت نیروهای داعش در عراق از سمت سوریه را ببندیم. به همین منظور در اطراف شبه نظامیان حلقه محاصره درست کرده ایم و آن را تنگ تر می کنیم. جهادگران مقاومت نمی کنند و بیشتر فرار می کنند. در منطقه تکریت و فلوج هم به همین صورت بود، آنها از میدان جنگ می گریختند. در عملیات آزاد سازی موصل با نیروهای ارتش دولت عراق 45 هزار رزمنده حضور داشت که 18 گروهان از حشید شعبی بودند و در این عملیات 60 هزار سرباز حضور داشت.»

وی همچنین خاطر نشان می کند که آزاد سازی تل افار پاکسازی موصل از شبه نظامیان داعش را نیز تسریع می کند. این فرمانده توضیح می دهد: «در این گروهان زنان رزمنده نیز حضور دارند، البته نمی جنگند ولی به گروهان کمک می کنند. نیروهای حشید شعبی علیه تروریست ها و به خاطر کشور می جنگند. ما آماده ایم تا با داعش در سوریه روبرو شویم و اگر از ما بخواهند، این کار را می کنیم. ما آماده ایم تا همه جا با تروریست ها بجنگیم».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала