هلی کوپترهای روسی به طرف چین پرواز می کنند

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyВертолет Ми-171 Е
Вертолет Ми-171 Е - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرارداد فروش یک پارتی دیگر از هلی کوپترهای ساخت روسیه به چین در نمایشگاه « China Aviation and Aerospace Exhibition-2016» منعقد شد.

این نمایشگاه در شهر چوخان چین برگزار شد. شرکت Jiangsu Baoli Aviation Equipment и  Wuhan Rand Aviation Technology Service از طرف چین سفارش 20 هلی کوپتر سه مدل می 171، کا 32 و آنسات را مطرح کرده است. هلی کوپتر مدل آنسات بار اول در قرارداد دو کشور عنوان می شود، اما تعداد هلی کوپترهای باری میگ 171  در چین به 150 فروند می رسد.

متخصصین چینی هلی کوپتر چندمنظوره کا 32 را نیز به خوبی می شناسند. شامیل سلیمانوف مهندس ارشد دفتر مهندسی مسکو «کاموف» می گوید: «این هلی کوپتر بیشتر برای مهار حریق به چین صادر شده است و از آن در وزارت امنیت اجتماعی کشور نیز استفاده می کنند. امروز تعداد این هلی کوپترها در چین به ده ها فروند می رسد.

مدل کا 32 آ11 بی سی بیش از 40 مدل تجهیزات دارد. تجهیزات پایه آن شامل سیستم خودکار مهار حریق از مدل سیمپلکس آمریکا می شود که تا 3 تن آب جابجا می کند و یا دستگاه آبپاش کانادایی «بِمبی باکت» با حجم 5 تن آب در آن کار گذاشته می شود. به عنوان یک گزینه اضافی از شلنگ آب برای مهار افقی حریق استفاده می کنند. در زمانی از این گزینه استفاده می شود که ساختمان های شهری دچار حریق بشوند. علاوه بر این هلی کوپتر مدل کا 32 می تواند در مناطق کوهستانی و جنگلی نیز در شرایط ناهموار فرود بیاید. این هلی کوپتر در دمای هوای مثبت و منفی 50 درجه سیلیسیوس کار می کند.

برای ارزیابی مطلوبیت این هلی کوپتر معمولا ارزش یک ساعت استفاده ماشین و مقدار آبی که می تواند در بازه زمانی مشخص بپاشد را محاسبه می کنند. مدل کا 23 آ 11 بی سی قادر است تا 5 تن آب جمع کند، ضمن اینکه این هلی کوپتر قابل اعتماد و ارزان قیمت است و از همه نظر بهتری در دنیا شناخته شده است.

علاوه بر چین کشورهای اسپانیا، پرتغال، کلمبیا، سوئد، کانادا، ژاپن، برزیل و دیگر کشورها هم از مدل کا 32 استفاده کرده اند. کره جنوبی بیش از 60 فروند هلی کوپتر کا 23 دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала