اطلاعاتی که حاکی از ارتباط ترامپ با روسیه است باید افشا شود

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiترامپ در صورت پیروزی در انتخابات با پوتین ملاقات می کند
ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات با پوتین ملاقات می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سازمان پلیس فدرال این کشور تقاضا کرد اطلاعات مربوط به ارتباط پنهانی میان روسیه و نامزد جمهوریخواهان آمریکا را بر ملا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران تسنیم-  یکی از دستیاران ارشد «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پلیس فدرال این کشور ترغیب کرد تا هر چیزی که در مورد روابط میان «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخوهان در انتخابات و روسیه می‌داند را افشا نماید.

دستیار کلینتون علاوه بر این درخواست، اف بی آی را متهم کرد که به صورت ناعادلانه پرونده ایمیل‌های محرمانه کلینتون را در جامعه آمریکا پخش کرده و در قبال اشتباهات ترامپِ جمهوریخواه نیز سکوت کرده است.

اف بی آی چند روزی است که مجددا تحقیق و بررسی خود در مورد پرونده ایمیل های کلینتون را آغاز کرده است. البته پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی هم طی چند ماه گذشته در ارتباط با رابطه پنهانی میان ترامپ و روسیه انجام داد اما نتوانست شواهدی دال بر این رابطه پیدا کند.

تنها یک هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «جیمز کومی» رئیس اف بی آی طی نامه‌ای، کنگره آمریکا را از کشف ایمیل های محرمانه بیشتری از نامزد دموکرات های آمریکا آگاه ساخت و با این اقدام خود آسیب های فراوانی به کمپین انتخاباتی این نامزد دموکرات وارد آورد و باعث شد نظر بسیار از مردم آمریکا در مور کلینتون تغییر کند. نتیجه این اقدام کاهش آرای هیلاری در نظرسنجی های انتخاباتی بود که طی هفته جاری در آمریکا برگزار شد.

موضوع ایمیل های کلینتون به دورانی باز می گردد که وی وزیر امور خارجه آمریکا بود و با بی احتیاطی تمام از سروهای خانگی خود برای ارسال ایمیل های محرمانه استفاده می کرد و این امر منجر به هک شدن وسائل الکترونیکی ارتباطی وی و افشای اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه آمریکا شد.

پس از نامه رئیس اف بی آی به گنگره در مورد ایمیل های کلینتون، ترامپ از فرصت استفاده کرد و انتقادات زیادی را به هیلاری وارد کرد.

«رابی موک» مدیر کمیپین انتخاباتی کلینتون از این که چرا اف بی آی اطلاعاتی در مورد روابط ترامپ و روسیه افشا نکرده گله کرده است.

وی گفت: «اگر وظیفه شما (اف بی آی) افشای اطلاعات بررسی شده در مورد نامزدهای انتخاباتی آمریکا است، پس تمام اطلاعاتی را که در مورد ترامپ دارید را هم افشا کنید. اطلاعاتی هم که حاکی از ارتباط ترامپ با روسیه است باید افشا شود.»

دولت آمریکا روسیه متهم می کند که مرتبا به گروه های مرتبط با حزب دموکرات آمریکا حمله سایبری انجام می دهد و دموکرات ها نیز ترامپ را به حمایت از روسیه و سیاست خارجی این کشور متهم می کنند.

کمپین انتخاباتی کلینتون از اف بی آی خواسته است نتایج تحقیقات و بررسی های خود در مورد پرونده ایمیل های کلینتون را به زودی و قبل از انتخابات روز سه شنبه 18 آبان ارائه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала