کلکسیون مد حجاب

© Photo / Dolce&Gabannaحجاب و مد اسلامی
حجاب و مد اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شباهت های زیاد روسری های اسلامی و ارتدکس.

طراحان جوان مد و طراحان قدیمی   هر چه بیشتر کلکسیون های  روسری های  زیبا را    معرفی می کنند.   طراح بریتانیایی  کلکسیون  روسری ها برای  نژادهای مختلف را به نمایش گذاشت.  اوایل سال جاری،  خانه مد Dolce & Gabbana کلکسیون روسری و دیگر انواع حجاب و عبا را  معرفی کرد.

 اسپوتنیک تاجیکستان  خواست بداند چه انتظاری  از این گرایش جدید در  دنیای مد می توان داشت.

 به گفته  الکساندر  واسیلیف،  مورخ مشهور  مد  روسیه ،  فرهنگ اسلامی  مد آینده است. « مد هیچ آینده دیگری نخواهد داشت.  بدون شک  مدهای اسلامی هر چه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. یعنی  این گرایش جهانی شده است». به عقیده وی، مارک کنونی، روسری  و  دیگر انواع حجاب  در آینده نیز   تکامل خواهد یافت».

مورخ  مد روسیه گفت: « در روسیه طراحانی هستند  که فقط در  موضوع اسلامی کار می کنند.  این موضوع  مرا نه شاد می کند و نه  غمگین.  این یک واقعیت است. روسیه  فرصت مناسب برای  رواج مارک ملی در جهان را از دست داد.  از این رو  در دهسال آینده  مد اسلامی را « به خورد ما خواهند داد». کارشناس روسیه  معتقد است که  رواج حجاب، نه با مد  بلکه با ایدئولوژی  و دین سر و کار دارد.  احتمال آن وجود دارد  که این گرایش  به مذاق زنان روسیه خوش آید. به ویژه با توجه به این  نکته که دین ارتدکس  و اسلام  از خصوصیات مشابهی در آداب و رسوم لباس زنان برخوردارند. » در کلیسا، زنان باید روسری سر کنند و در دامن بلند  و ژاکت و یا بلوز بلند وارد کلیسا بشوند.  پس فرق  لباس ارتدکس  و اسلام در چیست؟  به عقیده من از نظر جزئیات، آنها خیلی نزدیک به یکدیگر هستند».

 آلن آرفیفی  استاد  تاریخ مد در  مدرسه عالی طراحی  بریتانیا  نیز از عقیده مشابهی برخوردار است.  هم صحبت رادیو « اسپوتنیک»  متذکر شد   که مارک جدید  جهان  مطابقت کامل با  لباس های ملی روسی دارد. « در روسیه بطور سنتی روسری می پوشیدند.  در اینجا نیازی به جا افتادن این مد نیست.  ببینید در خیابان ها  چه خبر است.   در روسیه  از روسری به اشکال مختلف استفاده می شود. در هوای سرد  خانم ها استفاده از روسری را ترجیح میدهند.  هر چند در دین ارتدکس پوشاندن  موها با روسری  مورد استقبال قرار می گیرد، اما  نباید انتظار داشت  که زنان  روس  در داخل  خانه و ادارات روسری بپوشند. پوشیدن روسری  در تضاد با  سنن روسی قرار ندارد، البته  در اینجا صحبت از نقاب و یا  روسری های سیاه نیست.  روس های غیر مسلمان از  کلکسیون Dolce & Gabbana برای دنیای عرب  خوششان آمد  که در این کلکسیون  انواع حجاب و  عبا  به نمایش گذاشته شد».

مدتی قبل  گزارش شد که  تیم زنان روسیه  در بازی مینی فوتبال به احترام  بازیکنان تیم ایران  روسری پوشیدند.  دختران  به احترام سنن و فرهنگ رقبای خود با روسری در زمین مسابقه ظاهر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала