تخلیه بیمارستانها توسط داعش و مداوای تروریست های مجروح

© Sputnik / HİKMET DURGUNشبه نظامیان داعش در یکی از بیمارستان های ترکیه
شبه نظامیان داعش در یکی از بیمارستان های ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی داعش بیماران بستری در بیمارستان های موصل از جمله بیمارستان مرکزی شهر را اخراح کرد تا به مداوای تروریست های مجروح بپردازد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- یک مسئول امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت، روز پنجشنبه افزود که گروه تروریستی داعش تمامی بیمارستان ها از جمله بیمارستان مرکزی موصل را برای پذیرش مجروحان خود، از بیماران بستری در این مراکز درمانی تخلیه کرده است.

به گفته منبع امنیتی عراقی، این تصمیم گروه تروریستی داعش حتی بیماران صعب العلاج و بستری در اتاق های تحت مراقبت های ویژه را نیز در برگرفته و فعالیت بیمارستان ها فقط منحصر به پذیرش بیماران در بخش فوریت های پزشکی (اورژانس) شده است.

منبع امنیتی عراق اضافه کرد که به دلیل افزایش تلفات و مجروحان گروه تروریستی داعش در جریان عملیات نیروهای عراقی علیه این گروه تروریستی، داعش اقدام به چنین تصمیم غیر انسانی گرفته است.

این گزارش افزوده است که اقدام گروه تروریستی داعش منجر به مرگ تعدادی از بیماران به ویژه بیماران اتاق های تحت مراقبت ویژه پزشکی و آنهایی که دیروز /چهارشنبه/ تحت عمل جراحی های بزرگ نیز قرار گرفته اند، شده است و تاکنون مرگ 4 بیمار سالخورده در موصل به علت این اقدام داعش، به ثبت رسیده است.

گروه تروریستی داعش پیشتر برای مقابله با حملات هوایی و جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی اقدام به تبدیل برخی از مراکز درمانی و بیمارستان ها در موصل به سنگرها و انبارهای سلاح و مهمات کرده بود.

این امر باعث شده است که دیگر مراکز درمانی و بیمارستانی در موصل با تجمع شدید بیماران به ویژه مجروحان گروه تروریستی داعش بر اثر حملات نیروهای عراقی مواجه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала