تکرار وقایع موسوم به بهار عربی در موریتانی و الجزایر

© AP Photoدرگیری گروه "اکناف بیت المقدس" با داعش در اردوگاه یرموک
درگیری گروه اکناف بیت المقدس با داعش در اردوگاه یرموک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش جدید یک موسسه آمریکایی درباره "مغرب عربی"، اوضاع این منطقه را آشفته ارزیابی کرده و درباره تکرار وقایع موسوم به بهار عربی در این حوزه هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- مرکز آمریکایی "اینتر پرایز" اعلام کرده که موریتانی و الجزایر، در معرض ناآرامی قرار دارند و موج دوم "بهار عربی" این مناطق را در می‌نوردد.

بنابراین گزارش، موریتانی نخستین کشوری است که احتمال بروز ناآرامی در آن وجود دارد و پس از آن الجزایر با این خطر مواجه خواهد بود.

در گزارش اینترپرایز به نقل از یک افسر ارتش آمریکا که مسؤول اعزام نیرو به خاورمیانه و شمال آفریقاست، آمده است: پس از موریتانی، الجزایر دومین کشوری است که به نابسامانی اقتصادی و سیاسی و امنیتی دچار است و جنوب آن به پایگاهی برای القاعده تبدیل شده است.

الجزایر مرکز جدید وقایع "بهار عربی" در آینده نزدیک خواهد بود و در معرض تجزیه قرار دارد چرا که چندین خطر از هر سو آن را تهدید می کند.

به گزارش العالم، بنا بر گزارش اینتر پرایز، وضعیت جانشین عبدالعزیز بوتفلیقه در هاله ابهام است و بوتفلیقه نیز از سوی تندروها که با ادامه حکومت وی موافق نیستند، در معرض تهدید قرار دارد.

این منبع گفت، الجزایر "کاندید موج دوم بهار عربی است" و این کشور در آینده‌ای نزدیک شاهد بی ثباتی خواهد شد، همانطور که اوضاع در یمن، سوریه، عراق و لیبی این گونه است و "ممکن است در معرض تجزیه قرار بگیرد".

وی افزود، الجزایر از کشورهایی خواهد بود که موج دوم بهار عربی آن را فرا خواهد گرفت و بیش از یک خطر این کشور را احاطه کرده است و ثبات آن را تهدید می‌کند و باعث می‌شود که این کشور در لبه فروپاشی قرار بگیرد.

گزارشی که مرکز تحقیقاتی اینتر پرایز آن را آماده کرده است، در فهرستی اسامی 10 کشور را اعلام کرده است که به دلایل سیاسی و اقتصادی متعدد، از بی ثباتی رنج می‌برند و در میان آنها، چهار کشور عربی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала