گزارش و تحلیل

کلیسایی برای پوتین

© Sputnik / Sergey Guneevپرتره پوتین در دست ساکنان صربستان
پرتره پوتین در دست ساکنان صربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در « بانستول» صربستان کلیسایی به افتخار پوتین ساخته می شود.

حدود 3 هزار نفر  از ساکنان  شهرک « بانستول»  صربستان  در سال آینده  صاحب کلیسایی خواهند شد که بطور غیر رسمی  به افتخار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بنا می شود.  در آنجا کلیسایی به  افتخار  مریم مقدس  و  بطور غیر رسمی به افتخار  رهبر روسیه ساخته خواهد شد.

ابتدا قرار بود کلیسای چوبی   به یاد  قربانیان  عملیات « طوفان»  در « کراین»  صربستان بنا شود، اما  ولادیک سرِمسک واسیلی  توانست پول کافی برای ساخت کلیسای بزرگتری را جمع آوری کند.  برانکو  سیمونوویچ  عضو کمیته  ساخت و ساز و مبتکر ساخت کلیسا  و ساکن شهر « بانستول»  به رسانه های محلی گفت که  این کلیسا شباهت زیادی به کلیسای روسی  قدیس نیکلای معجزه گر در صوفیه خواهد داشت و مساحت آن  حدود 200  متر مربع خواهد بود.

هر چند ساخت  کلیسایی  به سبک روسی در « سرِم» صربستان  عجیب به نظر می رسد  اما حاوی یک توضیح تاریخی است.  پس از  انقلاب اکتبر ، بسیاری از  شخصیتهای مشهور روسیه در شهر — Sremski Karlovci — ساکن شدند. خانه کلیسای  ارتدکس روسی در خارج از کشور در آنجا قرار دارد و مهاجران  روسیه به  ملت صرب خیلی کمک کردند.

سیمونوویچ معتقد است  که « کلیسای پوتین»  به  توسعه حومه « بانستول» کمک خواهد کرد که مدت زیادی متروک بود.

« پوتین — یک مارک  جهانی است و هیچگونه مانعی  در آن نمی بینم که در اینجا سازه ای به افتخار وی بنا شود.  نهایتا این را می توان  نوعی هدیه به وی دانست».

تمام پول ضروری برای ساخت کلیسا هنوز جمع آوری نشده است  اما اداره کلیسای  ارتدکس صربستان  در « بانستول»  و « سِرِم»  به کمک حامیان امیدوارند.  هر چه باشد این کلیسا  بطور غیر رسمی  به نام  رئیس جمهور روسیه  ساخته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала