کارشناس نظامی روس: سیستم جاسوسی ناتو کار بی فایده می کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevکشتی های روسیه در طرطوس سوریه برای دفاع از اس-300 و اس -400
کشتی های روسیه در طرطوس سوریه برای دفاع از اس-300 و اس -400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو تاکید می کند که روسیه برای حمایت از عملیات سوریه تمام ناوگان شمالی و بخش اعظم ناوگان بالتیک را به این محل اعزام کرده است.

این دیپلمات امریکایی که نامش را اعلام نکرده به خبرنگار رویترز می گوید که از زمان جنگ سرد، این بزرگترین عملیات است. به گفته او، روسیه با افزایش تعداد هواپیماهای نظامی در عرض دو هفته می تواند عملیات هوایی را در حلب به پایان برساند. با این وجود، نماینده ناتو هیچ مدرکی برای اثبات گفته هایش نیاورده است. کمی بعد یک نماینده ناتو اظهار کرد که این سازمان مراقب حرکت کشورهای روسیه در دریای مدیترانه است.

به گفته ناتو، ناوگان دریایی روسیه از تاریخ 15 اکتبر راهی سواحل سوریه شده است. ناو قوی «آدمیرال کوزنتسوف» با تجهیزات سنگین نظامی، ناوموشک انداز «پتر کبیر»، کشتی های بزرگ ضد موشکی «دریای شمال» و «ویتس آدمیرال کولاکوف» نیز در گروه ناوگان اعزامی هستند. به گزارش دبیر مطبوعاتی ناوگان شمال، حرکت ناوها طبق برنامه نظامی آماده شده توسط ناوگان دریایی روسیه است.

ویکتور بارانتس تحلیل گر نظامی روس در گفتگو با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان کرد که سخنان این دیپلمات نامعلوم ناتو مستند نیستند. وی در ادامه توضیح می دهد: «تصور من این است که یا دیپلمات امریکایی در شرایط صحت عقل این سخنان را بیان نکرده، یا جاسوسان ائتلاف ناتو درست کار نمی کنند و به عبارتی شاگرد تنبل هستند. در چند ماه گذشته یکی از آدمیرال ها در مقر ناتو واقع در بلژیک رسما اعلام کرد که ناوگان شمالی روسیه 45 زیردریایی اتمی و دیزلی و 39 کشتی دارد. این ارقام واقعیت ندارند. اگر تمام این گروهان به دریای مدیترانه رفته باشد، جای برای حرکت ندارند و هیچ کاری از آنها ساخته نیست. من فکر می کنم که این شخص حتی نظافتچی پنتاگون هم نبوده.

روز 15 اکتبر ناو سنگین «ادمیرال کوزنتسوف» و کشتی موشک انداز سنگین «پطر کبیر» با همراهی یک گروه کشتی های نظامی راهی محل شده اند و این موضوع واقعیت دارد. هدف از اعزام این ناوها قطعا گشت زنی در دریا نبوده، بلکه برای تقویت نیروهای حاضر در سواحل سوریه و پوشش دادن حریم هوایی در مقابل حملات تروریستی به این محل رفته اند».

به گفته کارشناس نظامی روس، برخی برنامه ها در دریای مدیترانه به اجرا درآمده اند، اما این برنامه ها بسته به شرایط در سوریه قابل تغییر هستند. وی در ادامه می گوید:

«ما الان در شرایطی هستیم که باید بندر طرطوس و پایگاه هوایی حیمیم را به طور کامل پوشش دهیم. علاوه بر این، شرایط در شهر حلب سوریه و شهر موصل عراق نیز تغییر می کند. از محل فرماندهی ما خبر داده اند که احتمال دارد تروریست ها از موصل بگریزند و به طرف حلب بروند تا در آنجا نیروهایشان را جمع کنند. شاید کشتی ها ما برای بستن این مسیر به محل اعزام شده اند. علاوه بر این، برای جلوگیری ارسال تجهیزات نظامی برای تروریست های پنهان شده در حلب نیز می توان از انها استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала