آمریکا پیش از حمله خود، به شبه نظامیان فرصت خروج از "موصل" را می دهد، زیرا می خواهد آنها را به سوریه انتقال دهد

© REUTERS / Stringer نقشه آمريکا: آمریکا پیش از حمله خود، به شبه نظامیان فرصت خارج شدن از موصل را می دهد، زیرا می خواهد آنها را به سوریه انتقال دهد
نقشه آمريکا: آمریکا پیش از حمله خود، به شبه نظامیان فرصت خارج شدن از موصل را می دهد، زیرا می خواهد آنها را به سوریه انتقال دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز چهارشنبه ،خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع نظامی-دیپلماتیک از مسکو گفت: طبق توافق نیروهای ویژه ایالت متحده آمریکا و عربستان سعودی، شبه نظامیان "داعش" می بایست پیش از شروع حمله نیروهای ائتلاف بین الملل به طور بی خطر از منطقه موصل عراق خارج شوند.

در عین حال، فرض می گردد که چندین هزار نفر از آنها در شرق سوریه جهت حمله به نیروهای دولتی سوریه در مناطق محاصره شده "پالمیر" و "دیر الزور" باقی بمانند.

به گفته ایشان، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا در خصوص انجام عملیات آزادسازی موصل در ماه اکتبر تصمیم گیری نموده است.

این منبع اعلام نمود: "در جریان آماده سازی انجام عملیات در موصل، نیروهای ویژه ایالت متحده آمریکا و عربستان سعودی، به این نتیجه رسیدند که، تا پیش از حمله خود، به شبه نظامیان و خانواده های آنها امکان خروج امنیتی از شهر را بدهند. و به هنگام حمله هواپیماهای ائتلاف، تنها ساختمان های از قبل هماهنگ شده با نظامیان که خالی از سکنه می باشد را مورد هدف خود قرار دهند. به نقل از این منبع، طرح واشنگتن و الریاض، باعث حرکت شورشیان از موصل به سوریه می گردد.

این منبع خبری همچنین افزود: "بیش از نه هزار شبه نظامی از گروه داعش، قصد خروج از موصل به مناطق شرقی سوریه را دارند، تا بتوانند عملیات بزرگ بعدی خود یعنی اشغال دیر الزور و پالمیرا را به سر انجام برسانند". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала