کشف دلایل فراموشی آنچه که در خواب و رویاهایمان می بینیم

© Fotolia / ComZealپه دوو استراليايي ځوانانو کې په نادره توګه ارثي ناروغۍ موندل شوی ده.
په  دوو استراليايي ځوانانو کې په نادره توګه ارثي ناروغۍ موندل شوی ده. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری"Planet-today"، محققان دانشگاه آکسفورد در مورد علت اینکه چرا این اتفاق می افتد می گویند:

"لازم است این واقعیت را قبول کنیم که خواب صبع اغلب توسط بیدارباش ساعت، قطع می شود. این یک بیداری غیر منتظره و ناگهانی است زیرا شخص به طور دقیق از آنچه که در اطراف اوست به طور کامل آگاه نیست و روز نو با بازه زمانی محدود خود شروع می شود.
بدین ترتیب نباید از این واقعیت تعجب کرد که چرا رویاها به سرعت فراموش می شوند. چراکه بلافاصله پس از هوشیاری، مغز تمام تلاش خود را صرف یادآوری محیط و آنچه که در پیرامون و در دنیای واقعی اتفاق می افتد، می کند.
همچنین، بخاطر آوردن یک رویا بستگی به توانایی، علاقه و انگیزه شخص برای انجام این کار نیز دارد. اگر به شخصی قول داده شود که در صورت به یاد آوردن خوابی که دیده است، پاداشی داده خواهد شد، حتی اگر پیش از این او چیزی به یاد نداشته باشد احتمالا به خاطر احساس ترغیبی که در وی ایجاد شده است، آن رویا را به خاطر آورده و بازگو می کند.
نتیجه اصلی این پژوهش در این است که رویاهای به طور کامل از مغز ناپدید نمی شوند و می توان با ایجاد علاقه و انگیزه در شخص، کاری کرد آن را با جزئیات به یاد بیاورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала