علوم زیبایی: 6 نکته مهم در مورد نحوه صحیح مراقبت و پاکسازی پوست صورت – قسمت دوم

© AP Photo / Eugene HoshikoРабочий у рекламного плаката в Токио
Рабочий у рекламного плаката в Токио - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک-علوم زیبایی: گاهی اوقات نیاز داریم که از دیدگاه علمی به محصولات آرایشی مراقبت و زیبایی پوست نگاه بیاندازیم. فیزیکدان و نویسنده معروف وبلاگ "Don’t Touch My Face" خانم "عادل مفتاخوا" این بار تصمیم گرفته است تا با به اشتراک گذاشتن تجارب خود، کاربران را در مورد لوازم آرایشی، اصول مراقبت از زیبایی صورت و مبارزه با معضلات پوستی آگاه سازد.

اسکراب ها یا همان لایه بردارهای صورت را کنار بگذارید

اسکراب هایی که بر اساس دانه های خرد شده، کریستال های نمک و الماس تولید می شوند، از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و در سالن های آرایش و خانه جهت پاکسازی عمیق پوستی استفاده می شوند. اسکراب ها در کل وظیفه پاکسازی پوست را به خوبی انجام می دهند. این نوع پاک کننده ها می توانند برای لطافت پوست، چندین بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرند.
ولی اسکراب ها نکات منفی خود را نیز دارند. بعد از هر بار استفاده از اسکراب شما حتما باید از نرم کننده های پوست استفاده کنید. در غیر این صورت پوست شما خشک خواهد شد و حتی برخی از اسکراب های به اصطلاح، خشن می توانند جراحات میکروسکوپی بر روی پوست شما از خود بر جای بگذارند.

از لوازم آرایشی حاوی ویتامین ث استفاده کنید

ویتامین می تواند به غیر از ترکیبات مواد غذایی و دارویی، به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده محلول های آرایشی نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ویتامین اغلب در پمادهای چرب کننده لب، کرم های مغذی پوست صورت، تونیک ها و کف های آرایش پاک کن بکار می رود.

تاثیر ویتامین ث بر روی پوست شما:

Face - اسپوتنیک ایران
علوم زیبایی: 6 نکته مهم در مورد نحوه صحیح مراقبت و پاکسازی پوست صورت – قسمت اول
اثر آنتی اکسیدانی، حفاظت از پوست از تاثیرات مضر ناشی از برخورد رادیکال های آزاد، امکان افزایش سرعت پروسه تولید سلول‌های کلاژن ساز پوست، افزایش حالت ارتجاعی پوست، بهبود وضعیت پوست پس از جوش زدگی، از بین بردن لگه های پوستی.

سعی کنید از محلول های حاوی پارابن برای شستشوی صورت استفاده نکنید

با این که در ترکیبات بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از پارابن استفاده می شود ولی بهتر است از آن به دور باشید. محلول ها و کف های آرایشی حاوی پارابن، لایه های محافظ پوستی را از بین برده و با گرفتن رطوبت پوست، آن را خشک می کنند. یکی از ترکیبات رایج این ماده برای ساخت محصولات آرایشی، "Cocosulfate" است.
اگر شما به استفاده از کف های آرایش پاک کن حاوی پارابن عادت کرده اید، استفاده از کرم های مرطوب کننده بعد از هر شستشو را فراموش نکنید.

برای از بین بردن نقطه های سیاه رنگ پوست صورت از روغن ها استفاده کنید

اکثر متدهای خانگی و آرایشگاهی اسکراب صورت، تنها آلودگی سطحی پوست را از بین می برند و همانطورکه ذکر شد برای پوست های مشکل دار و دارای جوش، استفاده از محلول های حاوی ترکیبات اسیدی توصیه می شود. یکی دیگر از گزینه ها می تواند استفاده از روغن ها باشد. روغن های آرایشی بهداشتی را می توان در مغازه های ویژه فروش این نوع محصولات، پیدا کرد. اگر توان خرید یا دسترسی به این گونه روغن ها را ندارید، می توانید از روغن زیتون و حتی روغن آفتابگردان استفاده نمائید.
برای این کار لازم است مقدار زیادی روغن را بر روی پوست ریخته و به آرامی پوست محل مورد نظر را ماساژ دهید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала