گزارش مستقیم از نبرد ارتش سوریه در جبهه شرق حلب

© Sputnikدو حمله انتحاری به شهر حما در سوریه
دو حمله انتحاری به شهر حما در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اهداف عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در محلات شرقی حلب را می‌توان به ۴ هدف اصلی تقسیم کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم در دمشق- ارتش سوریه با انجام عملیات نظامی اخیر خود در حلب، توانست محاصره گروههای تروریستی را در طول محلات شرقی حلب به‌ویژه در محور جنوبی از سمت الشیخ سعید و محله السکری و محور حلب قدیم و اطراف قلعه باستانی محکم‌تر کند.

آزادسازی محله الفرافره، این امکان را به ارتش سوریه داد که تعدادی از مجتمع‌های مسکونی در اطراف محله سلیمان الحلبی را از چنگ تروریست‌ها آزاد و جبهه جدیدی به‌سمت بستان الباشا تا فلکه الجندول، باز کند.

عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی در محلات شرقی حلب همانند یک عملیات جراحی طولانی‌مدت برای ارزیابی واکنش احتمالی تروریست‌ها و فرسایش توان آنها از طریق دنبال کردن سیاست پیشروی تدریجی با پشتیبانی حملات جنگنده‌ها به مواضعشان بین محلات شرقی و غربی است که عناصر مسلح را به‌میزان زیادی ضعیف کرده است.

کنترل ارتش سوریه بر تپه استراتژیک ام‌شقیف موجب شد که بتواند فلکه الجندول و منطقه معامل الشقیف را در تیررس خود قرار دهد.

حجم پیشروی فعلی ارتش سوریه در داخل محلاتی که به کنترل خود در آورده است در مقایسه با مساحت جغرافیایی که عناصر مسلح در داخل محلات شرقی تحت اشغال خود دارند، ضعیف و ناچیز است، زیرا محلات شرقی حلب حدود یک‌سوم این شهر را تشکیل می‌دهند و تروریست‌های جبهه النصره، گروه تروریستی نورالدین الزنکی و احرار الشام در این محلات مستقر هستند. اگر ارتش بخواهد تمام محلات شرقی شهر حلب را از چنگ تروریست‌ها آزاد کند، نیازمند نبرد شدیدی است و این در حالی است که قرار است سلاح‌های جدید و پیشرفته‌ای از ترکیه و عربستان برای تروریست‌ها ارسال شود.

می‌توان اهداف عملیات ارتش سوریه در محلات شرقی حلب را به‌صورت زیر خلاصه کرد:

1. تثیبت مواضع جدید از طریق ادامه سیاست پیشروی تدریجی.

2. پیشروی و به کنترل در آوردن برخی از مناطقی که به ارتش سوریه این امکان را می‌دهد تا بتواند جاده امدادرسانی بین محلاتی را که تروریستها آن را در اشغال خود دارند، قطع کند.

3. جدا کردن محلات از هم.

4. از همه مهمتر تأمین گذرگاهی امن برای غیرنظامیانی که خواستار عزیمت به محلات غربی که تحت کنترل ارتش سوریه است، می‌باشد، زیرا ده‌ها خانوار می‌خواهند از این مناطق خارج شوند اما گروه تروریستی النصره بیشتر گذرگاههایی که محلات شرقی را به محلات غربی متصل می‌کند، در اشغال خود دارد و مانع از خروج شهروندان می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала