چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلا در جهان است

© Fotolia / Darknightskyشمش طلا
شمش طلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از هر کشور دیگری در جهان طلا تولید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری"ایرنا"، آمار جدید سازمان طلای چین نشان می دهد که این کشور بار دیگر در زمینه تولید و مصرف طلا در رده نخست جهان قرار گرفته است. چین در سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۵۱۶ تن طلا تولید کرد که در مقایسه با یک سال قبل از آن شش دهم درصد افزایش داشته است.
افزون بر این در سال گذشته میلادی چینی ها نزدیک به ۹۸۶ تن جواهرآلات و شمش طلا مصرف کردند که در این زمینه هم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی 3.7 دهم درصد رشد داشت که بالاترین رده مصرف در جهان محسوب می شود.
تارنمای «یی سی» چین گزارش کرده که چین برای ۹ سال متوالی بزرگترین تولیدکننده و به مدت سه سال بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان بوده است.
انجمن طلا در چین نیز گزارش کرده که این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۲۹ تن طلا مصرف و ۵۲۹ تن طلا تولید کرده است.
چین برای اینکه بتواند در بازار بین المللی طلا و نرخ گذاری ها برای این فلز قیمتی در جهان نیز مشارکت داشته باشد از نیمه اول امسال بورس طلا با ارزش تعیین شده یوانی (پول ملی چین) را راه اندازی کرد.
شرکتهای معدنی چین هم در سالهای گذشته با سرمایه گذاری در پروژه های تولید طلا در سراسر جهان موفق به ذخایر جدید این فلز گرانبها شده اند.
از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکتها می توان به سرمایه گذاری آنها در معادن طلای استرالیا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала