کلینتون اعلام کرد پیشنهاد ترور آسانژ با کمک پهپاد را به خاطر ندارد

© AFP 2023 / Eduardo Munoz AlvarezКандидат в президенты от Демократической партии США Хиллари Клинтон
Кандидат в президенты от Демократической партии США Хиллари Клинтон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری امریکا از طرف حزب دموکرات اعلام کرد به خاطر ندارد که چند سال قبل پیشنهاد کرده باشد جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکیلیکس با کمک پهپاد ترور شود.

به گزارش اسپوتنیک، هیلاری کلینتون در یک کنفرانس خبری در شهر هاریسبرگ ایالت پنسیلوانیا گفت: "چنین شوخی را به خاطر ندارم. اگر چنین چیزی گفته می شد ، شوخی می بود اما من این را به خاطر ندارم". وزیر خارجه سابق امریکا به این شکل به مطلب مندرجه در سایت truepandit.com واکنش نشان داد.
در این مطلب با استناد به یک منبع معرفی نشده در وزارت خارجه آمریکا گفته می شد کلینتون گویا در زمان تصدی وزارت خارجه در روز 23 نوامبر 2010 در یک نشست با شرکت مشاورانش درباره به حداقل رساندن خسارات ناشی از افشاگری های آسانژ اظهار داشته بود:" آیا ما نمی توانیم با پهپاد به این جوان ضربه بزنیم؟" در آن زمان زیردستان کلینتون ابتدا به این سخنان خندیده بودند اما گویا وی در سخنان خود جدی بود و در اینباره صحبت کرد که آسانز با توجه به رفت و آمدهای آزادانه اش هدف آسانی است.
در کنفرانس مطبوعاتی از هیلاری کلینتون پرسیدند آیا به خاطر احتمال انتشار اسنادی از سوی آسانژ که به فعالیت انتخاباتی وی لطمه بزنند، نگران نیست و وی در پاسخ گفت نمی داند که آسانژ درباره چه صحبت می کند. 
یادآور می شود آسانژ روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی در برلین به مناسبت 10 ـ مین سالگرد تاسیس ویکیلیکس قول داد تا 8 نوامبر، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطلاعات مهمی در رابطه با آن منتشرکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала