مقام نیجریه‌ای خواستار تعطیل سفارت ایران در این کشور شد

© AP Photo / Sunday Alambaمقام نیجریه‌ای خواستار تعطیل سفارت ایران در این کشور شد
مقام نیجریه‌ای خواستار تعطیل سفارت ایران در این کشور شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلفونوس اوکه‌مه، مدیرعامل شبکه صلح نیجریه خواستار تعطیل سفارت ایران در ابوجا شده و از نهاد های امنیتی نیجریه درخواست کرد سفیر سابق جمهوری اسلامی را به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور تحت تعقیب قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری"فارس"، آلفونوس اوکه‌مه در بیانیه‌ای سعید کوزه‌چی، سفیر پیشین ایران در نیجریه را به دامن زدن به خشونت‌ها در این کشور متهم کرده و ادعا کرد او باعث شد اعضای جنبش اسلامی نیجریه در دسامبر سال 2015 با ارتش این کشور درگیر شوند.
وی از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی نیجریه خواست این مسئله را بررسی کرده و ضمن تلاش برای تحت تعقیب قرار دادن کوزه‌چی، سفارت ایران در پایتخت نیجریه را تعطیل کند.
وبگاه "میجریه نیوز" مدعی شد بازگردانده شدن کوزه‌چی از نیجریه و جایگزینی او با «مرتضی رحیمی زرچی» نشان دهنده استیصال «حسن روحانی» از تلاش جمهوری اسلامی برای زیرنظر گرفتن نیجریه است.
این وبگاه نوشت: «مردم نیجریه بیشتر از این نمی‌خواهند ارتباط رسمی با ایران و سفارت این کشور در ابوجا داشته باشند. سفارت ایران باید تعطیل شده و ارتباطات دیپلماتیک آتی با ایران باید متوقف شود. زیرا اگر کوزه‌چی بنزین روی آتش ریخت، خلف او نیز می‌تواند چنین کاری کند».
در حالی که رسانه‌های متعددی اذعان می‌کنند آمریکا و کشورهای غربی عامل بوجود آمدن گروه تروریستی داعش هستند اما نیجریه نیوز در ادعایی ایران را به تاسیس داعش و تروریسم جهانی متهم کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала