پرداخت با کمک سلفی

© REUTERS / Kim Hong-Jiسلفی
سلفی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اروپائیان با کمک سلفی می توانند پرداخت های خود را به انجام برسانند.

دارندگان MasterCard در 12 کشور اروپایی  می توانند با کمک سلفی، پرداخت های اینترنتی خود را  انجام بدهند.  برنامه ویژه  این شرکت برای موبایل،  تأیید  خرید های اینترنتی را  ممکن می سازد.  ارسال عکس راحت تر از  نوشتن کلمه عبور است.

  ساکنان  کشورهای اطریش، بلژیک،  بریتانیا، مجارستان، آلمان، دانمارک، اسپانیا، هلند، نروژ،  فنلاند، چک و سوئد می توانند از این نوآوری  استفاده کنند.  سیستم Identity Check Mobile بیشتر با عنوان Selfie Pay معروف است  که در آمریکا، کانادا  و هلند در چارچوب  پروژه آزمایشی مورد استفاده قرار می گرفت.

برای تأیید  معاملات اینترنتی، کاربر باید برنامه را بارگیری کند، عکس سلفی بگیرد  که پس از آن، عکس او  به سرویس « مسترکارد» ارسال خواهد شد.  در آینده، هنگام  خریدهای اینترنتی، کاربر باید از خود عکس بگیرد و آن را ارسال کند. این عکس با عکس موجود در  سرویس « مسترکارد» مقایسه خواهد شد.

برای دوری  از بروز مسائل امنیتی،  برنامه در یک لحظه خاص از  کاربر می خواهد چشمک بزند تا معلوم شود  آدم زنده پشت دوربین است.  البته این  نوآوری،  روش های سنتی دیگر را  تکمیل می کند: مشتریان « مسترکارد» مثل گذشته  با کمک کلمه عبور  و یا اثر انگشت  بر اسمارت فون می توانند  خرید های خود را تأیید کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала