علوم زیبایی: 6 نکته مهم در مورد نحوه صحیح مراقبت و پاکسازی پوست صورت – قسمت اول

© Photo / PixabayFace
Face - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک-علوم زیبایی: گاهی اوقات نیاز داریم که از دیدگاه علمی به محصولات آرایشی مراقبت و زیبایی پوست نگاه بیاندازیم.

فیزیکدان و نویسنده معروف وبلاگ "Don't Touch My Face" خانم "عادل مفتاخوا" این بار تصمیم گرفته است تا با به اشتراک گذاشتن تجارب خود، کاربران را در مورد لوازم آرایشی، اصول مراقبت از زیبایی صورت و مبارزه با معضلات پوستی آگاه سازد. وی بدین منظور، به لوازم آرایشی هم از دیدگاه یک مصرف کننده عادی و هم از دیدگاه یک متخصص آگاه در زمینه آرایشی-بهداشتی نگاه می کند.

تمیز کردن پوست با تونیک های پاک کننده صورت و اسیدها

این وبلاگ نویس برای پاک کردن صورت، استفاده از محلول های آرایشی حاوی اسید را توصیه می کند. برای این کار حتما لازم نیست که از اسید خالص استفاده کنید (اغلب متخصصان زیبایی به دلیل ریسک بالای سوختگی پوست، پیشنهاد می کنند این کار به صورت خودسرانه و بدون مشاوره کارشناسان انجام نگیرد.). خانم مفتاخوا پیشنهاد می کنند که تونیک باید بسته به نوع پوست انتخاب شود و دارای ترکیبات اسیدی باشد.
آنچه که باید درباره مزیت های این نوع پاک کننده های آرایشی بدانید:

این محلول ها سلول های مرده پوست را از بین می برند، به بازسازی پوست کمک می کنند، به پوست آسیب نمی زند، باعث افزایش تاثیر مرطوب کننده های پوستی می شوند و به بهبود وضعیت کلی پوست کمک می کنند.

محصولات پاک کننده را بسته به مشکل پوست خود انتخاب کنید

امروزه تولید کنندگان لوازم آرایشی از دو گروه از اسیدها استفاده می کنند. نوع اول "آلفا هیدروکسی اسید" است که وظیفه حفظ رطوبت پوست را داشته و به تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک می کنند. نوع دوم "بتا هیدروکسی اسید" است که به از بین بردن نقطه های سیای روی پوست و آلودگی هایی که منافذ پوست را پر می کنند، کمک می کند.
اگر پوست شما جوان نیست و چروک های پوستی دیده می شوند، در وهله نخست استفاده از محلول های حاوی اسیدهای نوع اول به شما پیشنهاد می شود. اگر پوست شما جوش و آکنه می زند و چربی اضافه دارد، محلول هل های حاوی اسیدهای نوع دوم مشکل شما را حل خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала