گزارش سرویس اطلاعاتی آمریکا

© AP Photo / J. Scott Applewhiteجیمز کِلِپر رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا
جیمز کِلِپر  رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ ترکیبی فعال می شود.

 جیمز کِلِپر  رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا داده ها در باره آژانس خبری « اسپوتنیک» و  شبکه تلویزیونی « ار.ت»  را در گزارش محرمانه  ای شامل کرد  که به درخواست  سناتورهای آمریکایی  تهیه شده بود.  در  نامه ای که بخشی از  گزارش  نامبرده بود و از حالت محرمانه خارج شد  و  به دست  سایت خبری  « یاهو نیوز» افتاد از این موضوع صحبت می شود.

 در این گزارش آمده است: « شبکه تلویزیونی « ار. ت» و «آژانس خبری « اسپوتنیک»  که سرمایه آن  از طرف روسیه    تأمین می شود،  گروه های مختلف  فعالان، از جمله  مدافعان  محیط زیست، فعالان مدنی  و  نمایندگان اقلیت ها  و  نمایندگان ما فوق راست  و مافوق چپ  جامعه اروپا را به عنوان مخاطبان انتخاب کرده اند».

  شبکه تلویزیونی « ار.ت»  اغلب برای  شرکت در برنامه های خود از  شخصیت های سیاسی  با شهرت و اعتبار مبهم  دعوت به همکاری می کند. این کانال  توجه خاصی نسبت به  فراکسیون های  رادیکال  پارلمان اروپا  مبذول می دارد و وقت زیادی در برنامه های خود  در اختیار آنها می گذارد.

 واقعیتی که در سال 2014 اعضای پارلمان اروپا  از احزاب مشکوک اروپایی  به عنوان ناظر در رفراندوم کریمه  در خصوص الحاق  آن شبه جزیره به روسیه   و در جریان  رأی گیری در  جمهوری های  دونتسک و لوگانسک شرکت داشتند، در این سند به عنوان  نمونه نفوذ  و تأثیر بر پارلمان اروپا عنوان شده است.  بعلاوه،  گزارش  سازمان اطلاعات  حاوی  این گفته است که  گویا مسکو  سعی می کند  نفوذ روسیه در اروپا و اوراسیا را  افزایش بدهد و  ارتباط خود را  با  احزاب  سیاسی  نزدیک از نظر معنوی با مسکو  و سازمان های  غیر دولتی  برقرار سازد و  مناسبات  مالی و سیاسی با آنها را تعمیق بخشد.

 گزارش، افرادی را مشخص می سازد  که آمریکا  با آنها در میدان اطلاعاتی  خواهد جنگید.

سرگی یرماکوف  معاون رئیس  مرکز  اطلاعاتی — تحلیلی « تاوریچسکی»  انستیتوی پژوهش های  استراتژیک  روسیه  در این خصوص گفت: این  را می توان  توضیحات  مفصل  بر علیه  کسانی دانست که باید  با آنها مبارزه کرد.  در آنجا نقش ها  و اهداف معین شده اند.  شایان ذکر است  که حدود 10 درصد  کل بودجه  سازمان اطلاعات آمریکا  خرج مبارزه با  روسیه می شود —  برنامه ها و عملیات  اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی آنها  گسترش می یابد.  جنگ اطلاعاتی — خبری ، یکی از  مهمترین جنبه های  این کمپین است.  حوادث سوریه  و کریمه بر این فرایند تأثیر گذاشته است.  آمریکا  نگران آن است  که مبارزه ای که آمریکایی ها  جهت  به کرسی نشاندن نقطه نظرات خود در سراسر جهان  به انجام می رسانند  نتایج دلخواه را ببار نمی آورد- زیرا نقطه نظرات  دیگری وجود دارد  و  دیدگاه های  دیگری در  خصوص این حوادث وجود دارد. بالاخره اینکه  حقایقی  وجود دارد  که آمریکا سعی می کند مخفی سازد  اما بهرحال  آشکار می شود.  این  موضوع  واشنگتن را  عصبی می کند».

 به عقیده کارشناس سیاسی روسیه،  حمله به  رسانه های روسیه —  بخشی از جنگ ترکیبی  است که آمریکا  پیش می برد  و فعال تر می شود.

—   آمریکا رسانه های روسیه را راحت نخواهد گذاشت.  از اینرو اینگونه گزارش ها ظاهر می شوند.  البته گزارش های محرمانه تری نیز وجود دارند.  در اینگونه گزارش ها  دستورالعمل ها مشخص شده اند:  روش مبارزه،  خرابکاری و کاربرد منابع فنی.  یعنی جنگ ترکیبی  بر علیه روسیه ادامه   می یابد و فعال تر می شود.  جنگ در  فضای  اطلاعاتی نیز  جریان دارد که آن را  دراماتیک تر می سازد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала