راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از هک موبایل

© Fotolia / Tomasz Zajdaآمریکا به خاطر حملات سایبری از روسیه انتقام خواهد گرفت
آمریکا به خاطر حملات سایبری از روسیه انتقام خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس فتا استان گفت: خاموش نگه داشتن بلوتوث و WiFi تلفن همراه در مراکز شلوغ، یکی از راهکارهای جلوگیری از هک موبایل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی کریمی گفت: موبایل ها ممکن است دچار حمله ‌های هکری قرار بگیرد و اطلاعات شخصی افراد از دست برود این اطلاعات می تواند شامل عکس ، فیلم و یا فایل محرمانه و مهم افراد باشد که در صورت به سرقت رفتن مشکلات عمده ای را برای صاحب آن ایجاد می کند.
وي افزود: ظهور و گسترش روز افزون فنآوري هاي نوين ارتباطي، تغيرات گسترده اي در الگوهاي فرهنگي، اجتماعي و اعتقادي جامعه ايجاد کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به ويژگي هاي خاص و منحصر به فرد فضاي مجازي هشدارهای لازم را ارئه کرد و گفت: برای وارد شدن به سرویس ایمیل یا سایت بانکی خود، آدرس را با پیشوند HTTPSوارد کنید، بیشتر سایت های بانکی و سرویس های ایمیل از پروتکل امن SSL پشتیبانی می کنند.
سرهنگ کریمی ادامه داد: اگر ایمیل ناشناس (و مخصوصا ایمیل حاوی لینک) دریافت کردید، روی لینکهای موجود در ایمیل کلیک نکنید. زیرا هکرها با ارسال یک لینک حاوی کد مخرب می توانند موبایل یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند.
وی گفت: اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید، زیرا برخی از همین App ها و بازی‌ها می توانند آلوده به کدهای مخرب باشند.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: بلوتوث و WiFi موبایل خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید.
سرهنگ کریمی ادامه داد: همیشه آپدیت های منظمی برای سیستم عامل‌های آندروید، ویندوز فون، و iOS منتشر می‌شود، برخی از هکرها از این موضوع سوء استفاده کرده و فایل های آلوده خود را به عنوان آپدیت موبایل در اینترنت منتشر می ‌کنند لذا از update خودکار گوشی استفاده نمایید.
وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید این است که هیچگاه حساب‌های بانکی خود را توسط نرم افزار های ناشناس باز نکنید، بلکه از نرم افزار بانکی مخصوص بانک خود کمک بگیرید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала