روحانی: توقف پروازهواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه به سود تروریست ها خواهد بود

© AP Photo / Presidency Officeروحانی: توقف پروازهواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه به سود تروریست ها خواهد بود
روحانی: توقف پروازهواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه به سود تروریست ها خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران معتقد است توقف پرواز هواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه به سود گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، حسن روحانی در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا در نیویورک درخواست جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را که روز چهارشنبه از سوریه و روسیه خواسته بود هرگونه پرواز در مناطق شمالی سوریه را متوقف کنند، رد کرد و گفت این کار به سود داعش و جبهه النصره تمام خواهد شد.
رئیس جمهوری ایران با اشاره به این دو گروه تروریستی، گفت:"باید آنها را زیر فشار نگاه داشت. اگر قرار باشد پروازها را متوقف کنیم، این کار صد در صد به سود آنها خواهد بود".
روحانی با انتقاد از عملکرد آمریکا در سوریه گفت جنگنده های آمریکایی روز شنبه تاسیسات دولتی سوریه را بمباران کردند و آن را "یک اشتباه" خواندند؛ در حالی که این اقدام به کشته شدن ده ها تن از نیروهای دولتی منجر شد.
به گزارش ایرنا از وبسایت ان بی سی ،آقای روحانی بامداد پنجشنبه به وقت تهران در گفت و گو با این شبکه آمریکایی، تاکید کرد "آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که درک کنیم سوریه راه حل نظامی ندارد و مشکل سوریه قطعا باید از مسیرهای سیاسی حل شود؛ فقط سیاسی".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала