فروش تجهیزات نظامی به عربستان از سوی خود آمریکا مورد نقد قرار می گیرد!

© Izhmash Companyآغاز فروش تفنگ های "کلاشنیکوف" ساخته شده در آمریکا
آغاز فروش تفنگ های کلاشنیکوف  ساخته شده در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس سنای آمریکا فردا درباره پیش‌نویس قانونی رای‌گیری می‌کند که به موجب آن، فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی متوقف خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک- برخی نمایندگان در مجلس سنای آمریکا، روز گذشته اعلام کردند که این مجلس، روز چهارشنبه آینده درباره پیش‌نویس قانونی، که منع فروش تجهیزات نظامی به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان سعودی را هدف قرار داده است، رای‌گیری خواهد کرد. این موضوع را خبرگزاری تسنیم طی یک گزارش به نقل از «النشره» منعکس نمود.

پیش‌نویس این قانون، دو هفته پیش در پی نگرانی‌ها از استفاده تجهیزات نظامی آمریکا در جنگ علیه یمن، به سنا ارائه شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در هفتم آگوست گذشته اعلام کرد که این وزارتخانه با فروش احتمالی بیش از 130 فروند تانک «آبرامز» و 20 دستگاه خودروی زرهی و دیگر تجهیزات نظامی موافقت کرده است.

در حالی‌که، دو هفته پیش چهار عضو مجلس سنای آمریکا، روز پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف فروش تانک‌های آبرامز و دیگر تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش یک میلیارد و 150 میلیون دلار به عربستان سعودی، ارائه کردند. این اقدام یکی از جدیدترین نشانه‌ها در خصوص مخالفت شدید با این قرارداد از طرف برخی قانونگذاران آمریکایی به شمار می‌رود.

«راند پل» و «مایک لی» دو عضو جمهوری‌خواه و «کریس مرفی» و «ال فرانکن» دو عضو دموکرات مجلس سنا این پیش‌نویس را ارائه کرده‌اند.

طبق یک گزارش جدید، دولت «باراک اوباما» در دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری خود بیشترین مبلغ فروش تسلیحات در تمامی دوران ائتلاف 71 ساله ریاض-واشنگتن که معادل 115 میلیارد دلار می‌باشد را به عربستان سعودی پیشنهاد داده است.

فروش تسلیحات واشنگتن به ریاض اخیراً مورد انتقادات شدید گروه‌های حقوق بشر و برخی از اعضای کنگره قرار گرفته است زیرا حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن به کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала