کشف گونه های ناشناخته ای از حیات در آتشفشان های اعماق دریا

© Photo / NOAA Office of Ocean ExplorationПодводный аппарат Deep Discoverer во время экспедиции на дно Марианского желоба
Подводный аппарат Deep Discoverer во время экспедиции на дно Марианского желоба - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان هیدروبیولوژی (زیست شناسی آب) آمریکایی طی پروژه ای علمی تحقیقانی، به آتشفشان "کوک" که در عمق چهار کیلومتری زیر دریا در نزدیکی جزایر هاوایی واقع شده است، سفر کردند. این محققان توانستند در کف اقیانوس، گونه های ناشناخته ای از حیات را مشاهده و کشف کنند.

به گزارش روزنامه آمریکایی "St. Louis Post-Dispatch " دانشمندان در میان این موجودات، یک گونه جدید از هشت پا با باله های غول پیکر کشف کردند.
به گفته دانشمندان باله های این هشت پا مانند گوش های فیل شخصیت کارتون "بامبو" فیلم های والت دیزنی می باشد. علاوه بر این، محققان یک گونه جدید از مرجان نیز کشف کردند که به دلیل روشنایی بنفش رنگش، به افتخار آهنگ "غبار بنفش" اثر "جیمی هندریکس"، غبار بنفش نام گذاری شده است.
زیست شناسان تاکید دارند که در نزدیکی این آتشفشان عمیق، ممکن است دیگر گونه های ناشناخته ای از جانوران که به نور احتیاجی ندارند نیز ساکن باشند. در آینده ای نزدیک، دانشمندان قصد دارند 50 آتشفشان زیردریایی دیگر که در منطقه هاوایی قرار دارند را نیز مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала