نظرسنجی: حدود 90 در صد مردم ترکیه آمریکا را متحد کشور خود نمی دانند

© Flickr / tinou bao نظرسنجی: حدود 90 در صد مردم ترکیه آمریکا را متحد کشور خود نمی دانند
نظرسنجی: حدود 90 در صد مردم ترکیه آمریکا را متحد کشور خود نمی دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج نظرسنجی اخیر در ترکیه نشان می دهد که حدود 90 درصد شهروندان ترکیه به آمریکا اعتماد ندارند و این کشور را متحد راهبردی ترکیه نمی شمارند.

این نظرسنجی توسط مرگز پژوهشی MAK Research Company در روزهای 27 اوت تا 2 سپتامبر به انجام رسیده است. بنا به نتایج این نظرسنجی، فقط 4 درصد پرسش شدگان اعلام کردند که به آمریکا اعتماد دارند.
علی غلات، رییس این مرکز پژوهشی در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" ضمن تفسیر نتایج این نظرسنجی گفت: "اکثریت محافل اجتماعی ترکیه معتقدند که آمریکا در تلاش برای کودتای نظامی 15 ژوئیه دست داشته است، این عقیده تحت تاثیر اخبار و اطلاعات گوناگونی شکل گرفته است، از جمله اطلاعات مبنی بر اینکه کودتاچیان از پایگاه هوایی اینجرلیک برای پر کردن باک چند هواپیمای اف 16 که در اختیار آنها بوده، استفاده کردند".
به گفته غلات، این حقیقت که فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتا در آمریکا زنگی می کند نیز به شدت موجب خشم و نارضایتی در ترکیه است.
وی گفت "خصومت جامعه ترکیه نسبت به آمریکا به قدری زیاد است که اگر وضعیت اضطراری در ترکیه نباشد، ممکن بود تظاهرات گسترده ای در مقابل سفارت آمریکا بر پا شود و این تظاهرات ممکن بود به آشوب های خیابانی در سراسر کشور منجر شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала