راز سلامتی، طول عمر و اندام زیبای زنان ژاپنی

© Fotolia / MilatasЯпонка с дочерью в парке
Японка с дочерью в парке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژاپن یکی از قانونمند ترین کشورهای جهان است تا جایی که بسیاری از حقوق دان ها و وکلای این کشور بیکار هستند.

این قانونمندی در زندگی شخصی، سبک زندگی و تغذیه آنها نیز صدق میکند. ژاپن از نظر امید به زندگی در صدر جدول کشورها است و با طول عمر بالغ بر صد سال جزو کشورهای نخست این جدول به شمار می آید. همچنین زنان ژاپنی با طول عمر بیشتر از صد سال، در طول زندگی خود همیشه وزنی ایده آل دارند.
خبرآنلاين در این رابطه می نویسد که رژیم غذایی مناسب رمز موفقیت وزن ایده آل زنان ژاپنی و طول عمر آنهاست. آنها به جای غذای رستورانی، بیشتر طالب غذای خانگی و سنتی هستند. غذاهای سنتی آنها شامل سوپ میسو (سوپی که اساس آن از ساقه سبزیجات تهیه می شود) ماهی تنوری شده ، سبزیجات پخته شده و برنج دم کشیده است. چای سبز نیز بعد از هر وعده غذا نوشیده شده و از میوه به عنوان دسر استفاده می شود.
از دیگر رازهای طول عمر و سلامتی آنان آهسته غذا خوردن و کم حجم خوردن غذاست. آنان معتقدند زمانیکه 80 درصد احساس سیری می کنند باید از غذا دست بکشند.
ژاپنی ها معمولا غذاهایشان را به روش های بخارپز، نیم جوش و تنوری درست کرده و یا تفت می دهند. هرگز در ژاپن غذا با حرارت زیاد پخته نمی شود و از شعله و حرارت ملایم استفاده می شود.
جالب است بدانید که آنها همیشه از مواد غذایی تازه همچون ماهی صید روز و سبزیجاتی روز بازار مصرف می کنند و حتی الامکان از سس های چرب همچون مایونز نیز پرهیز می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала