ایران میان کردها میانجیگری نمی کند

© AP Photo / Kurdistan Region Security Councilایران میان کردها میانجیگری نمی کند
ایران میان کردها میانجیگری نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ایرنا، سعدالله مسعودیان ،سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق میانجی گری جمهوری اسلامی ایران را برای حل اختلافات داخلی اتحادیه میهنی کردستان عراق رد کرد و بیان داشت که رهبران اتحادیه میهنی قادر به حل مشکلات داخلی خود هستند.

به گزارش رسانه های عراق، روز یکشنبه سعدالله مسعودیان گزارش هایی مبنی بر سفر یک هیات ایرانی به سلیمانیه در کردستان عراق، برای میانجی گری جهت حل و فصل اختلافات داخل اتحادیه میهنی را رد کرد و گفت، هیچ هیاتی از ایران در سلیمانیه برای این منظور نیامده است.
وی بیان داشت که ایران و اتحادیه میهنی، روابط خوبی دارند ، ایران تمایلی به تضعیف این حزب کردی ندارد و در صورتی که اختلافات درون این حزب تعمیق شود، آنگاه نقش خود را ایفا خواهد کرد.
اختلافات درون اتحادیه میهنی از روز پنجشنبه گذشته با انتشار یک بیانیه از سوی کوسرت رسول علی و برهم صالح معاونان رهبری این حزب به رسانه ها کشیده شد. آنها برخی ها را متهم به بهره برداری از عدم حضور جلال طالبانی در صحنه و انحصار گری در حزب و نیز حیف و میل درآمدهای نفتی کردند و از تشکیل شورایی موسوم به 'مرکز القرار' (مرکز تصمیم گیری) خبر دادند که کلیه تصمیمات باید از مجرای این شورا اتخاذ شود؛ موضوعی که برخی جریان های سیاسی در منطقه از آن به انشعاب و یا انشقاق تعبیر کردند.
در همین حال روز شنبه سعدی احمد پیره از رهبران اتحادیه میهنی ، ادعا کرده بود که هیات هایی از ایران و آمریکا برای میانجی گری میان رهبران اتحادیه میهنی وارد کردستان عراق شده اند. این خبر بعدا از سوی منابع اتحادیه میهنی رد شد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала