تحقق پردازنده 200 هزار هسته ای رایانه

© Flickr / cell105The US has banned Intel from selling China chips it requires to update its Tianhe-2 supercomputer - the world's largest - over concerns that it will be used for "nuclear explosive activities."
The US has banned Intel from selling China chips it requires to update its Tianhe-2 supercomputer - the world's largest - over concerns that it will be used for nuclear explosive activities. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران دانشگاه پرینستون آمریکا موفق به تبدیل پردازنده 25 هسته ای به 200 هزار هسته ای شدند. آنها برای دست یابی به این پردازنده از 8000 تراشه 64 بیتی "Piton" استفاده کردند.

خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ورلد می نویسد که تولید انبوه این تراشه برای استفاده های تجاری و حرفه ای هنوز کار دارد و برای تحقق آن زمان نیاز است، اما با دستیابی به این تکنولوژی می توان رویای ساخت تراشه های ده و صدها هزار هسته ای را در آینده نزدیک به واقعیت تبدیل کرد.
هسته های این تراشه انعطاف پذیر بوده و به صورت موازی در کنار هم فعالیت می کنند. برای ساخت این تراشه از 460 میلیون ترانزیستور استفاده شده و در کل، تراشه "Piton" یک پردازنده ای متن باز "Open Source" به شمار می آید.
هدف نهایی دانشمندان طراحی و ساخت تراشه ای است که در مراکز بزرگ داده و اطلاعات قابل استفاده باشد و بتواند برای موضوعاتی همچون مدیریت ابر شبکه های اجتماعی، کنترل موتورهای جستجوگر، فضای مجازی ابری و رایانش ابری قابل استفاده و اجرا باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала