آتش بس غیر رسمی بین طالبان و داعش در افغانستان

© AP Photo / Allauddin Khanآتش بس غیر رسمی بین طالبان و داعش در افغانستان
آتش بس غیر رسمی بین طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنبش افراطی " طالبان" و گروهک تروریستی " داعش" در افغانستان آتش بس غیر رسمی امضاء کردند و از چند ماه دیگر با هدف تقابل مشترک با ارتش افغانستان که تحت حمایت ایالات متحده آمریکاست ، همکاری خواهند کرد.

روز یکشنبه روزنامه ی اینترنتی " وال استریت ژورنال " در این خصوص اطلاع داد.
همانطور که در خبر این روزنامه آمده است ، تا همین اواخر داعش که در محدوده ی افغانستان از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده است ، با طالبان برای بدست آوردن کنترل بر برخی مناطق مبارزات شدیدی را ترتیب داد. این روزنامه می نویسد: " سربازان افغانی و نیروهای تحت سرپرستی ائتلاف آمریکایی از این درگیری استفاده کرده و بلافاصله با حمله به شبه نظامیان در چندین جبهه با هدف محاصره آنها و گرفتن کنترل مناطق تصرف شده اقدام کردند. "

در عین حال همانطور که روزنامه " وال استریت ژورنال " می نویسد ، با استناد به منابعی در بین مقامات افغانستان ، چند ماه پیش دو گروهک در سطح محلی چند توافق نامه غیر رسمی برای آتش بس و تمرکز نیروهای خود برای مبارزه با ارتش دولتی که تحت حمایت نیروی نظامی آمریکاست منعقد کرده اند.
محمد زمان وزیری ، ژنرال نیروی مسلح افغانستان و فرمانده ارتش در بخش شرقی کشور گفت: آنها مبارزات خونینی را با " طالبان " داشتند. اما طی دو ماه اخیر با همدیگر نمی جنگند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала