یک زن چینی به اتهام دور زدن تحریم ایران در آمریکا بازداشت شد

© AP Photo / Ng Han Guanیک زن چینی به اتهام دور زدن تحریم ایران در آمریکا بازداشت شد
یک زن چینی  به اتهام دور زدن تحریم ایران در آمریکا بازداشت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک زن چینی به اتهام دور زدن تحریم ایران در آمریکا بازداشت شد یک زن چینی روز سه شنبه هنگام تلاش برای عبور از مرز کانادا در آمریکا بازداشت شد. به گزارش "نامه نیوز" اتهام وی، صادرات غیرقانونی تجهیزات نظامی به ایران اعلام شده است.

"نامه نیوز" به نقل از وب‌سایت "بوفالو نیوز" اطلاع داد  "یاوهونگ گنگ" که در فلوریدای آمریکا زندگی می‌کند، متهم به اداره شرکتی است که در برنامه تحویل گرفتن قطعات جنگنده‌های هواپیمای آمریکایی برای چین شرکت کرده است. اما گفته می‌شود وی به جای ارسال این قطعات به چین، آن‌ها را به ایران می‌فرستاده است.

معاون دادستان کل آمریکا اعلام کرد گنگ همراه با پسر 9 ساله‌اش هنگام عبور از مرز کانادا دستگیر شد. وی همچنین گفت گنگ متهم به فریب‌کاری شرکت‌ها در فلوریدا درباره مقصد تحویل قطعات جنگنده‌ها شده است. وی به این شرکت‌ها اطمینان داده بود  قطعات به هنگ کنگ فرستاده می‌شوند؛ اما در حقیقت این قطعات به ایران صادر می‌شد.

گفته می‌شود قطعات فرستاده شده به ایران، معمولا در هواپیما‌های نظامی اف-14 تامکت، اف-4 فانتوم و سی-130 استفاده می‌شوند.

اکنون گنگ که ممکن است محکوم به گذراندن 10 سال در زندان شود، برای دفاع از خود در پرونده‌های علیه وی، به فلوریدا فرستاده شده است. پسر 9 ساله وی نیز در بخش خدمات محافظت از کودکان در شهر نیاگارا نگهداری می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала