بازداشت ها و پاک سازیهای ترکیه تا فدراسیون فوتبال کشید

© AFP 2023 / Aris Messinisکودتای نافرجام برای ترکیه 100 میلیارد دلار هزینه داشت
کودتای نافرجام برای ترکیه 100 میلیارد دلار هزینه  داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ادامه بازداشت ها و پاک سازیهای گسترده در ترکیه 105 کارمند فدراسیون فوتبال این کشور نیز به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام از کاربرکنار شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فدراسیون فوتبال ترکیه در بیانیه ای از اخراج 105 تن از داوران و ناظران بازی های ملی و منطقه ای به اتهام همدستی با جماعت نور به رهبری فتح الله گولن واعظ آمریکا نشین اخراج شده اند.

این در حالیست که هفته گذشته اعضای فدراسیون فوتبال ترکیه در پی آغاز تحقیقات دولت در باره بررسی نفوذ کودتاگران به این فدراسیون از مقام خود استعفا کردند.

فدراسیون فوتبال ترکیه در بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود: برای ایجاد سهولت در فعالیت بازرسان همه نهادهای این فدراسیون و مسوولان آن دسته جمعی استعفا کرده اند.

بازرسان ساختمان فدراسیون را مورد بازرسی قرار دادند.

پیشتر زمانی که 'عزیز یادریم' رئیس باشگاه فنرباعچه به اتهام تبانی تحت محاکمه قرار گرفته بود محافلی این امر را ناشی از اقدام جماعت نور برای نفوذ به جامعه فوتبال ترکیه ارزیابی کرده بودند.

 

در پی کودتای نافرجام 25 تیر در ترکیه حدود 66 هزار تن از کارمندان دولت به اتهام همکاری با جماعت نور به رهبری فتح الله گولن واعظ آمریکا نشین پاکسازی و یا از کار برکنار و هزاران تن بازداشت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала