ادامه پاکسازی ها در ترکیه: تعطیل 130 رسانه و اخراج 1600 نظامی در یک روز

© REUTERS / Alkis KonstantinidisСторонники президента Турции Тайипа Эрдогана в парке Стамбула
Сторонники президента Турции Тайипа Эрдогана в парке Стамбула - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابعاد پاکسازی ها در ترکیه در بین مخالفان، محافل ارتشی و رسانه های "غیرقابل اطمینان" پس از تلاش کودتای نظامی در این کشور رو به افزایش است.

مطابق با تصمیمات دیشب 130 رسانه تعطیل و 1600 نظامی از کار اخراج شدند.

از جمله شبکه های تلویزیونی Barış TV ، Bugün TV ، Can Erzincan TV، Dünya TV ،  Hira TV، Irmak TV، Kanal 124، Kanaltürk  ، MC TV ، Mehtap TV و Merkür TV تعطیل می شوند.

علاوه بر این تصمیم گرفته شده 47 روزنامه نگار دیگر مخالف از جمله کارکنان روزنامه "زمان" بازداشت شوند که روز 15 ماه مه به کار خود خاتمه داده بود.

امره دلیولی، روزنامه نگار ترک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" خاطرنشان ساخت ممکن است مقامات ترکیه با این فشار ها نه فقط تمام رسانه های در رابطه با هواداران فتح الله گولن، واعظ ناراضی متهم به شورش بلکه همه منابع آزاد خبر رسانی را تعطیل کنند.

پاکسازی ها در محافل ارتشی نیز ادامه دارد. 1600 نظامی از جمله افسران عالی رتبه از کار اخراج شدند. 149 ژنرال و دریاسالار بازداشت شده اند که تقریبا نیمی از فرماندهان عالی رتبه ارتش ترکیه را تشکیل می دهند. 

پاکسازی ها سیستم آموزش نظامی ترکیه را نیز در بر گرفته است. به گزارش "راشا تودی"، در نظر است همه آموزشگاه های نظامی ترکیه برای "پیشگیری" تعطیل شوند. دانشجویان این آموزشگاه ها می توانند به تحصیل ادامه دهند اما فقط در آن مدارس غیرنظامی که به آنجا منتقل می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала