صرفه اقتصادی پناه جویان برای کشورهای اروپایی بیش از هزینه آنهاست

© REUTERS / Stoyan NenovБеженцы в очереди за чаем в палаточном лагере в греческой деревне Идомени на греческо-македонской границе
Беженцы в очереди за чаем в палаточном лагере в греческой деревне Идомени на греческо-македонской границе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس تحقیقات انجام شده مهاجرانی که برای فرار از چنگال مرگ به کشورهای اروپایی پناه آورده اند دوبرابر هزینه ای که برای ساماندهی آنها مصرف می شود، سود آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، "فیلیپ لگارین" مشاور سابق اقتصادی رئیس کمیسیون اروپایی از مطالعات قبلی کارشناسان اقتصادی انتقاد کرد و گفت که برخلاف نظرات مطرح شده در زمينه بیکاری نیروی بومی، حضور پناهجويان می تواند به ایجاد فرصت های شغلی بیشتر کمک کند و بدین ترتیب طی 5 سال آینده به تولید ناخالص داخلی کشورهای پذیرنده پناه جویان کمک شایانی کند.
وی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی هر چه سریعتر باید جهت اسکان آنها در مناطقی که فرصت شغلی وجود دارد اقدام نمایند تا به مناطقی که مسکن ارزانتر است هجوم نیاورند. همچنین نسبت به آموزش زبان به آنها نیز باید تصمیماتی اتخاذ شود.
یک سازمانی غیر دولتی با هدف کمک به آوارگان و بهبود شبکه اقتصاد سیاسی به نام بنیاد «تنت» نیز این اقدام را اقدامی بشردوستانه با صرفه اقتصادی تلقی نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала