اعلام آمادگی دمشق برای گفت‌وگوهای سوری-سوری بدون پیش شرط

© AP PhotoПрезидент Сирии Башар Асад
Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه سوریه با اشاره به تمایل این کشور برای تداوم گفت‌وگوهای سوری-سوری تأکید کرد بدون از بین بردن منابع تروریسم توافق توقف اقدامات خصمانه هیچ فایده ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، دولت سوریه با اهتمام، توافق روسیه و آمریکا بر سر مبارزه با گروههای تروریستی جبهه النصره و داعش را دنبال می‌کند.

وی با بیان این مطلب افزود: «سوریه که در خط مقدم مقابله با این شر فراگیر قرار دارد از چین اظهاراتی استقبال  و بر عزم ارتش و نیروهای مسلح برای ادامه مقابله با تروریستها تأکید می‌کند تا با همکاری محکم با روسیه که مبتنی بر اعتماد متقابل است و همکاری با سایر اعضای جامعه بین الملل آنان (تروریستها) را از بین ببرد؛ اعضایی که با ما مشارکت دارند و با روسیه در راستای تحقق این هدف همکاری می‌کنند».

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سانا، این منبع با اشاره به آمادگی سوریه برای هماهنگی عملیات هوایی علیه تروریسم به موجب توافق روسیه و آمریکا گفت: «سوریه موضع خود را نسبت به [توافق] توقف اقدامات خصمانه که اوباما و پوتین بر سر آن به توافق رسیدند اعلام و بر پایبندی به آن تأکید کرد… هر چند نیروهای ما حق پاسخ را داشتند. در این زمینه ما به موضوع قطع ارتباط گروههایی که نظام توقف اقدامات خصمانه را پذیرفته اند با گروههای تروریستی بسیار اهمیت می‌دهیم».

وی با تأکید بر اینکه باید آمریکا به وعده‌های خود در این زمینه عمل و روند نفوذ تروریستها و تجهیزات تسلیحاتی به سوریه از کشورهای همسایه را متوقف کند؛ اظهار داشت: بدون از بین بردن منابع تروریسم توقف اقدامات خصمانه هیچ فایده ای ندارد.

این منبع با اشاره به اینکه دولت سوریه به وظایف خود در قبال شهروندانش عمل خواهد کرد، تصریح کرد، دمشق همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت که از رهگذر کمک رساندن به افراد نیازمند در مناطق مختلف سوریه وضعیت انسانی در کشور بهبود یابد.

وی در پایان تأکید کرد:  سوریه بار دیگر اعلام می‌کند که مایل است راه حل سیاسی برای بحران سوریه محقق شود که خواسته های ملت سوریه را محقق کند و با حمایت آن صورت گیرد. سوریه آماده است گفت‌وگوهای سوری-سوری را بدون پیش شرط ادامه دهد به این امید که این گفت‌وگو به راه حلی ختم شود که مردم سوریه بدون مداخله خارجی و با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل آن را ترسیم کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала