در هم شکستن امید بخش جبهه های داعش در عراق

© Sputnik / Andrey SteninThe flag of the radical Islamist organization Islamic State of Iraq
The flag of the radical Islamist organization Islamic State of Iraq - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده گروهان‌های جهاد عراق گفت: با محاصره کامل و قطع خطوط امدادرسانی شهر شرقاط صفوف تروریست‌ها از هم فروپاشیده شده و این شهر در آستانه آزادی کامل است.

خبرگزاری اسپوتنیک- «محمد الحطاب» از فرماندهان گروهان‌های جهاد وابسته به بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بغداد ضمن تأکید بر فروپاشی صفوف داعش در شهر شرقاط در غرب حویجه در استان صلاح الدین گفت: این شهر از نظر نظامی سقوط کرده است.

وی افزود: نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق بیش‌تر مناطق و روستاهای اطراف مرکز شرقاط در شمال صلاح الدین را آزاد و همه راه‌های کمک رسانی به تروریست‌های حاضر در این شهر را مسدود کردند.

این فرمانده بسیج مردمی عراق گفت: نیروهای امنیتی راه‌ها و گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان از شرقاط فراهم کرده‌اند و طی چند روز آینده آزادسازی کامل این شهر را اعلام خواهیم کرد.

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود به سمت موصل، در آستانه آزادی کامل شرقاط هستند تا کنترل مهمترین نقاط مسیری که استان نینوا به استان صلاح الدین متصل می‌کند، در اختیار گرفته باشند.

فرماندهی پلیس استان صلاح الدین 19 ژوئن با اعلام آغاز عملیات آزاد سازی شهر الشرقاط واقع در شمال تکریت مهمترین منطقه دفاعی داعش تاکید کرد درگیری استان صلاح الدین با درگیری الانبار فرق دارد.

شهر شرقاط از ژوئن (خرداد) 2014 تاکنون تحت اشغال داعش قرار داشت و مهمترین پناهگاه داعش در استان صلاح الدین به شمار می‌رفت.

نیروهای عراقی همچنین در هفته گذشته توانستند منطقه القیاره در جنوب استان نینوی و در 72 کیلومتری جنوب موصل را آزاد کنند تا بتوانند از پایگاه و فرودگاه نظامی این منطقه برای عملیات آزادسازی شهر موصل بهره ببرند.

فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق نیز دیروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانسته‌اند تمامی برنامه‌های از پیش طراحی شده برای مرحله اول آزادسازی موصل را به پایان برسانند و تمامی مسیرها و روستاهای اطراف موصل را آزاد کنند.

 

«عبدالغنی الاسدی»، در این باره توضیح داد: با آزادسازی اتوبان، گذرگاه «الشرقاط»، «تلول الباج» و منطقه «القیاره» و مناطق اطراف آن، مرحله اول آزادسازی موصل به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала