عامل های اصلی مرگ حیات در کره زمین

اشتراک
به نوشته رسانه بین المللی روسیه "روسیه امروز" به نقل از نشریه "Science"، دانشمندان آمریکایی عوامل احتمالی مرگ کره زمین را اعلام کردند.

به گفته ی دانشمندان، مرگ کره زمین یا به عبارتی ، آخرالزمان می تواند به 3 دلیل اصلی اتفاق یبافتد:


فعل و انفعالات ابرآتشفشان. تشعشعات خورشیدی. برخورد شهاب سنگ عظیم الجثه با زمین.

 

بر اساس سناریو شماره 1، بر اثر گداخته های ابر آتشفشانی، ساختمان ها تخریب می شوند، آب های شرب مسموم می شوند، صنایع کشاورزی نابود می شود و در نهایت لایه هایی از خاکستر بر روی قاره ها نشست خواهند کرد.

 

سناریو 2 می گوید که کره زمین بر اثر تشعشات خورشیدی نابود خواهد شد. تمدن های بشریت تحت تاثیر یک لایه فعال از ذرات پرقدرت خورشیدی قرار میگیرد که حاصل یکی از آتشفشان های خورشیدی خواهد بود. دانشمندان عقیده دارند که این اثر ماورای طبیعی می تواند منجر به خاموشی قاره ها، اختلال و قطع انرژی الکتریکی شود.

 

تهدید شماره 3، برخورد شهاب سنگی بزرگ است که می تواند تهدیدی جدی برای کره زمین به شمار آید. بر اساس محاسبات به عمل آمده، برخور شهاب سنگی به قطر یک کیلومتر می تواند منجر به ایجاد لایه های عظیم غبار و ابرهای تیره بر روی جو شود. این ابرهای تیره می توانند تا چند ماه جلوی رسیدن نور خورشید به کره زمین را بگیرند.

 

دانشمندان ایمان دارند که با انجام اقدامات لازم و از پیش تعیین شده، می توان قربانیان حاصله از این فجایای مصیبت بار را به حداقل رساند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала