سرکوب تلاش ها برای انجام کودتای نظامی در ترکیه

© REUTERS / Murad Sezerسرکوب تلاش ها برای انجام کودتای نظامی در ترکیه
سرکوب تلاش ها برای انجام کودتای نظامی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته ی "TASS" رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه "امیت دوندار" گفته است که نیروهای امنیتی و ارتش وفادار به دولت ترکیه سرانجام توانستند کودتای نظامی در ترکیه را سرکوب کنند.

به گفته ی او این شورش نظامی از سوی برخی از یگان های زرهی، اسکادران نیروی هوایی و همچنین ژاندارمری ترکیه صورت گرفت. این در حالی است که فرمانده ی ارشد ارتش ترکیه مخالف کودتا بوده است.


اوضاع کنونی حاکم بر آنکارا و استامبول به آرامی در حال عادی شدن است و تنگه ی بوسفر نیز برای حرکت تانکرهای نفتکش ترانزیت باز شده است. یادآور می شویم که چندی پیش، این دو شهر شاهد کودتای نظامی نافرجام بوده اند. تردد بر روی پل ها نیز به حالت قبلی خود برگشته است. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، این کودتای نظامی 161 نفر کشته و 1440 زخمی دربر داشته است. این ارقام بدون محاسبه ی شورشیان انجام گرفته است. آقای نوندار پیش از اعلام کرده بود کهحداقل 104 نفر از توطئه چیان جان خود را از دست دادند.

 

رهبر احتمالی این کودتا، فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش ترکیه "آکین اوزترک" بوده است که در روز شنبه برای بررسی های دقیق تر، از سوی مقامات ترکیه بازداشت شد. شمار نظامیان بازداشت شده در این رابطه، 2800 نفر اعلام شده است. 

 

ایران و سایر کشورها، اقدام کودتای نظامی در ترکیه را محکوم کردند.


یادآور می شویم که

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала