خروج اتریش از اتحادیه اروپا

© REUTERS / Leonhard Foeger یوهانس هوبنر نماینده مجلس از حزب آزادی اطریش
یوهانس  هوبنر  نماینده  مجلس از حزب آزادی  اطریش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب «سبزها» خواهان تغییرات جدی در اتحادیه اروپاست .

  بر طبق نتیجه  نظر سنجی در باره خروج کشور اتریش

51 درصد  ساکنان اتریش  معتقدند که  اتریش باید  در  ترکیب اتحادیه اروپا باقی بماند.  47 درصد  شهروندان خواهان  خروج کشور از اتحادیه اروپا هستند.

 یوهانس  هوبنر  نماینده  مجلس از حزب آزادی  اتریش  در خصوص احتمال  خروج اتریش از اتحادیه اروپا برای خبرنگار « سپوتنیک» تعریف کرد.

« هم اکنون  خرج اتریش از اتحادیه اروپا بررسی نمی شود.  اما این موضوع  به  جهت  پیشرفت اتحادیه اروپا طی دو — سه سال  آینده وابسته خواهد بود.  اگر چنین گرایشی  مانند  نادیده گرفتن  تصمیمات پارلمان  رخ بدهد،شکلگیری  سناریوی خروج اتریش از اتحادیه اروپا  محتمل خواهد بود.  با وجود این بعید می دانم که اتریش به تنهایی اتحادیه اروپا  را ترک کند، اما اگر کشورهای دیگری  قصد خود برای خروج از این اتحادیه را اعلام کنند، اتریش نیز از آنها پیروی خواهد کرد. در این رابطه مهم رفتار  همسایگان شرقی ما — لهستان، اسلواکی، چک، ومجارستان است.  فعلا  همه چیز به تصمیمات اتحادیه اروپا وابسته است».

به نوشته « تلگراف» بطور همزمان اعلام شد که دادگاه قانون اساسی  نتایج آخرین  انتخابات ریاست جمهوری را به دلیل بروز اشتباهات در شمارش آراء ارسالی از طریق پست لغو کرد. کشور در انتظار انتخابات جدید است که احتمالا  نوربرت هوفر از حزب  مافوق راست ممکن است در آن پیروز شود که در مسابقه انتخاباتی  ماه مه  از الکساندر  وان در بِللِن نماینده حزب  « سبزها»  شکست خورد و فقط 31 هزار رأی کم آورد.

اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، برای اولین بار در  تاریخ اتریش، حزب مافوق راست نماینده خود را بر کرسی ریاست جمهوری خواهد نشاند که ضربه دیگری به  وحدت  و یکپارچگی اتحادیه اروپا خواهد بود که بعد از خروج بریتانیا  هنوز نامتعادل است و در آینده  ممکن است به عدم همگرایی  در اتحادیه اروپا بیانجامد.

نوربرت هوفر تبلیغات ماقبل انتخاباتی خود را بر  شعارهای ضد مهاجرتی  و  ضد اروپایی استوار کرده بود- متوقف کردن و یا محدودیت روند مهاجرت  و گسترش  اختیارات  پارلمان های ملی.  حزب او خواهان  تغییرات ریشه ای  در اتحادیه اروپاست و تهدید می کند رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا را برگزار کند.

شایان ذکر است که هوفر ابتدا  نتایج انتخابات را قبول کرد و حتی به  الکساندر وان در بِللِن  به خاطر پیروزی در انتخابات تبریک گفت، اما دیرتر  تغییر عقیده داد  و به دادگاه قانون اساسی شکایت کرد  و گفت که در شمارش دهها هزار رأی اشتباه رخ داده است و تعدادی از آراء  توسط اشخاصی که از اینگونه اختیارات برخوردار نشده بودند  شمرده شدند.

هر چند سمت رئیس جمهور در اتریش یک حالت  تشریفاتی دارد، اما با حمایت حزبی که قبل از انتخابات پارلمانی سال 2018 میلادی طرفداران زیادی  در بین مردم دارد، هوفر می تواند در صورت  انتخاب به عنوان رئیس جمهور از اختیارات خود  از جمله برای  انحلال  دولت و  انتخابات زودتر از موعد استفاده کند.

شایان ذکر است که هوفر  به حزبی تعلق دارد  که در بین  تمام نیروهای سیاسی  اتریش به دلیل  ابراز علاقه زیاد به روسیه  معروف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала