آزمایش باراک 8، سامانه موشکی مشترک هند و اسرائیل

© REUTERS / sepahnews.comایران موشک بالستیک دو هزار کیلومتری را آزمایش کرد
ایران موشک بالستیک دو هزار کیلومتری را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح هند روز پنج شنبه سامانه موشکی پدافند هوایی باراک 8 را که از نوع زمین به هوا و محصول مشترک هند و اسرائیل است، با موفقیت آزمایش کردند. این مطلب را وزارت دفاع هند گزارش داده است.

پرتاب این موشک ساعت 08:15 صبح به وقت محلی با کمک سکوی پرتاب متحرک از میدان تیر "چاندی پور"، واقع در ایالت اوریسا در شرق هند انجام شد. طبق بیانیه وزارت دفاع هند، مقامات این کشور قبل از آزمایش به عنوان تدبیر احتیاطی بیش از 3600 نفر از افراد ساکن در شعاع 2.5 کیلومتری از محل پرتاب موشک را بطور موقت تخلیه کردند.
سامانه موشکی پدافند هوایی باراک 8 توسط شرکت اسرائیلیIsrael Aerospace Industries با همکاری سازمان تحقیقات و طرح های دفاعی هند ساخته شده است. این سامانه زمینی برای کشف و نابود سازی انواع گوناگون هواپیماها وموشک ها در نظر گرفته شده است. سامانه برای شلیک به سوی اهداف واقع در فاصله نزدیک و نیمه بلند در هر وقت شبانه روز و در شرایط بغرنج جوی مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه مسیر حرکت موشک خود را کنترل کرده و در صورت ضرورت این مسیر را تغییر و موشک را به سوی یک هدف دیگر سوق می دهد. علاوه بر نوع زمینی باراک 8، نوع دریایی آن نیز طراحی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала