تصویب قانون سهولت استقرار ارتش ناتو در لهستان

© AFP 2023 / John ThysПрезидент Польши Анджей Дуда и генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг на встрече в штаб-квартире НАТО в Брюсселе
Президент Польши Анджей Дуда и генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг на встрече в штаб-квартире НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قانون جدید برای ورود نظامیان خارجی از جمله نیروهای عکس العمل سریع ناتو به کشور در لهستان وضع گردید. روز چهارشنبه خبرگزاری لهستان این خبر را منتشر کرد.

این قانون ، استانداردهای قانونی جدیدی را وضع می کند که به واسطه آن ارتش خارجی می تواند عملیات های نظامی ، متفاوت از مانورها را در زمان صلح در محدوده ی لهستان انجام دهد. پیشتر در دفتر خبری دولت ضمن آماده سازی لایحه قانونی اطلاع داده شد: " آنها در عمل می توانند حمایت کشور ما را در صورت لزوم برای اجرای اقدامات جلوگیری ، مقاومت و یا استفاده از نیروهای عکس العمل سریع در محدوده ی لهستان و یا فضای هوایی آن داشته باشند. "
در ارتباط با این لایحه ، توافق برای حضور ارتش خارجی در لهستان را رئیس جمهور به درخواست وزارت دفاع پس از دریافت توافق نخست وزیر صادرخواهد کرد. ارتش متحدین می توانند حقوق و امکاناتی را همانند ارتش لهستان دریافت نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала