بیست سال زندان برای تاجر آمریکایی به خاطر قاچاق پودر فلزی از ترکیه به ایران

© Flickr / Dean Souglassметаллическая стружка
металлическая стружка - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو ریاست شرکت بین المللی متالوژی Global Metallurgy در دادگاه شرق آمریکا به تلاش برای قاچاق مواد با دو استفاده نظامی و غیر نظامی از طریق ترکیه به ایران متهم شناخته شد.

اردال کیومک ، تبعه آمریکا به بیست سال زندان و جریمه ای به میزان 1 میلیون دلار محکوم شد. دادستان دادگاه شرقی ایالت نیویورک در خبر خود به خبرنگار تاس این مطلب را ذکر نمود.
این تاجر متهم است که توطئه ای با هدف صادرات پودر فلز کبالت و نیکل بدون دریافت گواهی بخش حرفه ای وزارت دارایی ایالات متحده از آمریکا به ایران ترتیب داده است.
دادستان خاطر نشان کرد: پودر فلزی ممکن است برای پوشش قطعات توربین های گازی ، در صنعت هوافضایی و در مونتاژ موشک و بخش اتمی استفاده شود. وی یادآوری نمود که تبادل چنین موادی در آمریکا بسیار سخت بوده و بدون دریافت گواهی منطبق وزارت دارایی غیر قانویست.
بر طبق اسناد دادستانی ، این تاجر با شرکا خرید بیش از 456.5 کیلوگرم پودر فلزی در آمریکا را برای ارسال بعدی به ایران سازمان دهی کرده بود. کاپرس توضیح داد: برای آنکه کشور واقعی مقصد کالا مخفی بماند او ابتدا پودرها را باید به ترکیه فرستاده و سپس به ایران ارسال می کرد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала