شناسایی چهره توسط ماهی

© Fotolia / Vladimir Wrangelماهی تف کن
ماهی تف کن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان تشخیص چهره را به ماهی ها یاد دادند.

جانورشناسان  دانشگاه های آکسفورد و کلیولِند  ثابت کردند  که ماهی Toxotesمی تواند  شناسایی چهره شخص با  دقت بالا را بیاموزد.  تا قبل از آن متخصصان معتقد بودند که فقظ  مغز های بزرگ و پیچیده مانند  میمون  می تواند از عهده اینکار برآید.  مقاله علمی  در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

نویسندگان این مقاله خواستند  ببینند آیا موجودات زنده با مغز کوچکتر  که  زندگی آنها به  شناسایی چهره انسان  وابسته نیست، از عهده اینکار برمی آیند.

متخصصان برای امتحان  ایده خود  ماهی T.chatareus  را انتخاب کردند که به خاطر تف های بالا و بلندش معروف است. این نوع ماهی با تف های خود طعمه  را در هوا می قاپد.

متخصصان  4 ماهی  و تصویر دو  شخص روی  صفحه مونیتور کامپیوتر را در آزمایش خود شرکت دادند. آنها تشخیص چهره را به ماهی ها یاد دادند. اگر  ماهی  به سمت  چهره صحیح تف می کرد  جایزه می گرفت. پس از آن هر یک از ماهی ها در  تشخیص 44  چهره جدید  شرکت کردند که در انتخاب چهره صحیح  جایزه به شکل غذا  به آنها داده نشد.

 در اولین آزمایش، دقت  انتخاب ماهی  81 درصد بود.  نتیجه آزمایش دوم  86 درصد  از نظر  دقت انتخاب چهره  (رنگ  سیاه — سفید، روشنی و اندازه) بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала