داعشی ها از تعدادی از روستاها در مرز ترکیه با سوریه خارج شدند

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyБоец сирийской армии держит в руках флаг ДАИШ в освобожденном от боевиков городе Эль-Карьятейне
Боец сирийской армии держит в руках флаг ДАИШ в освобожденном от боевиков городе Эль-Карьятейне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اخبار دریافتی از منابع موثق در منطقه در شمال شهر حلب سوریه وضعیت جالبی مشاهده می شود: شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) از تعدادی از روستاها در نزدیکی مرز ترکیه که مدت چند ماه در دست آنها بود، خارج شده و این روستاها را برای گروه های جهادی عضو "ارتش آزاد سوریه" باقی نهاده اند.

داعشی ها در مجموع از 16 روستای واقع در جنوب شرقی شهر اعزاز سوریه از جمله روستاهایی همچون کفر کلبین و تل حسین خارج شده اند. در حال حاضر شبه نظامیان عضو "ارتش آزاد سوریه"، گروه تحت حمایت ترکیه این روستاها را اشغال کرده اند. گزارش داده می شود که داعشی ها هنگام ترک روستاها سلاح هایشان را با خود برده و همچون کاری که بارها در گذشته کرده اند، مین ها و تله های انفجاری باقی نگذاشته اند.
باید خاطرنشان کرد که در نتیجه خروج داعشی ها از روستاهای فوق الذکر جاده بین شهر اعزار، واقع در مقابل شهر کیلیس ترکیه و روستای مره در نزدیکی مرز ترکیه گشوده شده و در نتیجه دسته های "ارتش آزاد سوریه" به مرز شهر جرابلوس نزدیک شده اند.
ضرورت مقابله با پیشروی ارتش دولتی سوریه و رزمندگان شورای نظامی شهر منبیج که در حال پیشروی سریع به سوی مواضع جهادیان در ناحیه الباب هستند، به عنوان دلیل خروج داعشی ها از روستاهای نامبرده ذکر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала